Tom is verliefd op een vrouwtjeskat. Zij vindt hem ook leuk, maar verlaat hem tijdens een afspraakje met hem voor de veel rijkere kat Butch. Tom probeert haar met allerlei dure cadeaus weer terug te krijgen. Om die cadeaus te kunnen betalen, gaat hij veel schulden aan. Dan ziet hij dat zijn grote liefde getrouwd is met Butch: ze rijden voorbij in een mooie auto met daaraan een bordje "Pas getrouwd". Hij probeert zichzelf dan vanwege zijn liefdesverdriet en zijn schulden te verdrinken in de goot, maar Jerry redt hem. Daarna gaat Tom naar de spoorbrug omdat hij nog steeds depressief is. Jerry is intussen blij dat hij en zijn vriendin Toots, een vrouwtjesmuis, nog bij elkaar zijn, maar plotseling ziet hij dat ook zijn vriendin is getrouwd met een ander. Dan besluit hij bij Tom op de brug te gaan zitten.

Het filmpje (Blue Cat Blues uit 1956) eindigt met het geluid van een naderende trein. Of Tom en Jerry werkelijk dood gaan, blijft voor de kijker onzeker. Gezien de zeer ernstige verwondingen die ze regelmatig oplopen in andere filmpjes en die ze allemaal heel eenvoudig overleven, is doodgaan voor Tom en Jerry eigenlijk niet mogelijk...

Deze aflevering van Tom en Jerry is niet populair omdat de sfeer van het filmpje heel anders is dan de vrolijke(re) andere afleveringen, en natuurlijk vanwege het onderwerp.

Op http://www.imdb.com/title/tt0049020/ wordt overigens in een van de reviews geschreven dat het filmpje een geslaagde parodie is op de soaps van de jaren vijftig.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed en duidelijk antwoord

Andere antwoorden (1)

Depressie door schuld en liefdesverdriet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
.. omdat de bedenkers dit zo bedacht hebben.