Houd de politie echt van donuts?

En zo niet: Hoe is dit fabeltje dan ontstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje een rare vraag. Een beetje in de lijn van: 'houden postbodes van koffie?'. Dat verschilt toch echt per politieagent of postbode. Je kunt dus niet zeggen of 'de politie' van donuts houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat moet ik er dan van maken? Politieagenten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had er echt nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien hebben ze doordat hun baan druk en gevaarlijk kan zijn, wel extreem veel behoefte aan zoet, vergeleken met mensen met andere banen ofzo... ik zeg maar wat hoor, maar op die manier zou het best kunnen dat het enigszins inherent is aan het beroep.

Het beste antwoord

Ja, ook de politie vindt donuts natuurlijk wel lekker op zijn tijd. Hier in Nederland worden er echter niet bovengemiddeld veel donuts gegeten door de politie.

In Amerika is dat waarschijnlijk flink anders. Daar komt het beeld ook vandaan. Donuts is fast-food, wat makkelijk tijdens patrouille of tijdens het posten te eten is. Politieagenten hebben vaak geen tijd om uitgebreid te eten en dan wordt er al snel teruggevallen op dit soort snacks.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een politieman/vrouw is een mens net als jij en ik en net als iedereen vindt de één dit en de ander dat lekker.
De fabel komt vast uit de Amerikaanse films, daar eten ze veel Donuts in maar dat doen ook nog wel veel meer Amerikanen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Misschien zegt een Amerikaanse agent wel (te) vaak Do Not.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie meer agenten in die films dan postbodes het kan zijn als ze een serie over postbodes gaan maken dat blijkt dat er in elke postzak een doos Donuts zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn toevoeging gezien, misschien is dat het.
De politie is een organisatie en organisaties als zodanig eten niet. Binnen de organisatie zijn er mensen die wel eten en er zullen ongetwijfeld enkele zijn die je kunt verblijden met een donut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk komt dit van dezelfde plek als al die andere fabeltjes namelijk het brein van een filmmaker. Of zijn echt alle belgen dom? Alle nederlanders gierig? Alle ambtenaren lui? etc. etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat fabeltje is film gebonden.Het is ook meer uit films gekomen waar de bad guy dan de hoofdrol heeft en de politie dan achter het net vist en voor dom gehouden word..Ik kan me herinneren dat een film uit de jaren tachtig ermee begon en ik denk dat de connectie tussen de donut en de politie iets was in een oneliner van ''go f*ck your donut''.En daarom is dat nooit weggegaan uit films waar de politie als amateurs worden neergezet.