hoe heette de oude tekenfilm over een oude man met baard (en hoed?) die kan vliegen?

Deze tekenfilm is uit mijn jeugd (gezien ergens tussen 1985 en 1995 denk ik). Het komt een oude man met baard in voor, donkere haren, volgens mij had hij ook een soort strohoed op en hij kon vliegen. Als ik me goed herinner vond het plaats in een bos of bij een huis. Het zou best iets Duits, Zweeds of Deens kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

ik denk aan pan toa
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het misschien Dunderklumpen ? Dat is een zweedse film uit 1974, en in het begin zie je een ouwe man met zwarte baard en hoed. Of ie kan vliegen weet ik niet. Het begint als normale film, maar wordt na een tijdje tekenfilm.
10 jaar geleden
Professor Poopsnagle?

http://www.kindertv.net/complete-series/professor-poopsnagle-1989
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dr. Snuggles. Without a doubt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dr Snuggles heeft geen baard en geen donkere haren. Ook kon hij zelf niet vliegen, daar had hij een raker voor.