Opzoek naar de naam van een strip uit de Donald Duck?(jaren 90)

Ben dus opzoek naar de naam van een strip in de Donald Duck ergens uit de jaren 80/90.
Het gaat dus over een jongen die volgensmij met een konijn, of ander klein beest, verhalen beleefd. Als vijand strijd hij tegen een soort professor (met zonnebrilletje in een witte jas met grote borstkas) Het enige wat ik mij nog kan herinneren is dat deze professor uiteindelijk in e.o.a. plas met water valt en een baby wordt.
(bron van eeuwige jeugd oid..)

Heb al te vaak gegoogled, maar kan niets vinden..

Wie o wie???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Antoni
11 jaar geleden
Misschien kan je hier het antwoord vinden: http://www.donaldduck.nl/duckipedia/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier heb ik al eens gekeken. De strip heeft helemaal niets met Disney of Donald Duck te maken. Het is een op zichzelf staand vervolgverhaal. Ook bij http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vervolgverhalen_in_de_Donald_Duck staat hij niet tussen..
Antoni
11 jaar geleden
Ik heb (toch) via die site een mail gestuurd naar de redactie. Misschien krijg ik een antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke! Ben benieuwd! Iig alvast bedankt!

Antwoorden (1)

Via de website http://www.donaldduck.nl/duckipedia/ heb ik zaterdag 20 oktober 2012 een mail gestuurd naar Donald Duck:

Hallo,

Ik ben op zoek naar de naam van een strip in de Donald Duck ergens uit de jaren 80/90. Deze gaat over een jongen die volgens mij met een konijn, of ander klein beest, verhalen beleeft. Als vijand strijdt hij tegen een soort professor (met zonnebrilletje in een witte jas met grote borstkas). Het enige wat ik mij nog kan herinneren is dat deze professor uiteindelijk in een of andere plas met water valt en een baby wordt, een bron van eeuwige jeugd of iets dergelijks.

Weet u de naam van het stripverhaal? Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Antoni

Hieronder de letterlijke reactie, die ik vandaag (22 oktober 2012) heb ontvangen:

Hoi Antoni,

Volgens mij heb jij het over Witte's Dagboek!
Het verhaal dat jij bedoelt heet De Zijnfontein.

Groetjes,
Oom Donald

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik heb nog wat extra informatie gevonden. De belangrijkste karakters uit De Zijnfontein zijn Witte, zijn side-kick Frederik de Fret en Basil Wolventon. Zie ook http://www.locali.nl/fredjulsing/witte.html