Heeft The Walt Disney Company ooit boete gekregen voor het plaatsen van,meestal sexueel getinte subliminale boodschappen in hun tekenfilms?

Of de makers van andere bekende tekenfilmseries?
En steeds het terugkerende Alziend oog, waarvan er wordt beweert dat het een symbool zou zijn van een geheim sekte.

http://www.xead.nl/de-sex-subliminals-in-disneyfilms-

http://www.youtube.com/watch?v=lA--60mJths

http://www.youtube.com/watch?v=yFziZkO_DVs

http://www.youtube.com/watch?v=l1ZzsVYIRmM&feature=related

Toegevoegd na 10 minuten:
Bron twee opnieuw - http://www.youtube.com/watch?v=lA--60mJths

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
naamlooss
11 jaar geleden
Ook in de videoclips van lady gaga en jay-z enzo hoor je vaak over illuminati.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet eerlijk gezegd niet wat ik over illuminati moet denken. Een denkwijze, soort cultuur mischien? Maar idd wel gek dat vrijwel alle artiesten aan de top dezelfde, vaak duivelse symbolen tonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het Orde Illuminati heeft wel echt bestaan lees ik trouwens net tot 1929!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, in de Amerikaanse versie van de reddertjes in kangoeroe land hebben ze een sexueel plaatje gevonden. Wanneer in een bepaalde scène het beeld in slowmotion afgespeeld werd zag je een vrouw in een pikant setje. Ze zijn hier voor beboet en dit geintje heeft de makers hun baan gekost
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft de Amerikaanse munt eigenlijk ooit wel eens een boete gekregen voor al die miljoenen ogen-in-piramides op de dollarbiljetten? En was Tolkien ook lid van de Illuminati met z'n oog van Sauron? Je moet het boek 'The Illuminatus trilogy' van Robert Shea en Robert Anton Wilson maar eens lezen, dan weet je ook meteen wat Bugs Bunny met de Illuminati te maken heeft. Veel plezier, All Hail Discordia en Fnord to you.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stippel: Bedankt voor de tip. Ik ga het boek vanavond nog bestellen via de Eci, lijkt me erg interessant. Maar zou je mischien tot die tijd kort kunnen uitleggen wat Bugs Bunny met illuminati te maken heeft volgens Robert Shea en Robert Anton Wilson? Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@michielkoppens: Bron?

Het beste antwoord

Neen, hoewel er wel een film is teruggeroepen door Disney zelf is er natuurlijk geen boete uitgedeeld. De film is namelijk gekeurd door de MPAA en daarmee geschikt gevonden (het is dus hoogstens de MPAA kwalijk te nemen).

Waarom een organisatie een boete zou kunnen krijgen voor een alziend oog snap ik in zijn geheel niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord MrTomaat.
Het zou idd gek zijn als een organisatie boete zou krijgen voor het plaatsen van een alziend ook. Achteraf bekeken had het eigenlijk een aparte vraag moet zijn, waarom een alziend oog zo belangrijk is dat het vrijwel in elke bekende tekenfilm terug is te zien ( ook in videoclips trouwens), maar die vraag laat ik maar achterwege.