Wie is nou de baas/eigenaar van Rataplan in Luke Luke?

Ik merk in de tekenfilmserie dat Rataplan vaak bij een gevangenis de (onnozele) waakhond moet spelen, en vaak is hij in de buurt van Lucky Luke als sidekick...

Wie is nou de eigenaar van Rataplan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (6)

heeft hij niet,hij ziet alle mensen om hem heen als baas, of als iemand die hij moet helpen, meestal van de wal in de sloot
12 jaar geleden
Hij heeft geen baas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een sukkelige zwerfhond. Die volgt Lucky Luke een beetje mee met z'n avonturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij gaat vaak achter mensen aan. maar officieel iis hij een gevangenishond die ooit ontsnapt is denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij was waakhond van de gevangenis waar de Daltons zaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is verzot op een van de Daltons en als die ontsnappen uit de gevangenis dan gaat hij met ze mee.

In het album Lucky Luke - De ballade van de Daltons (en de tekenfilm 1978) kan je zien hoe dat gaat.

Toegevoegd na 16 minuten:
Korte samenvatting:
De Daltons proberen te ontsnappen, graven een tunnel en komen bij de WC uit. Als ze een lucifer aansteken om te zien waar ze zijn, ontploft de boel. Rataplan gaat vlak daarvoor kijken wat er aan de hand is en gaat daardoor mee de lucht in. Ze komen zo buiten de gevangenis terecht.