Hoeveel kost het het om een Donald Duck te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een blaadje? Bedoel je een pop? En hoe groot dan?
Of bedoel je een tijdschrift in elkaar zetten? Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of bedoel je een schattig eendje? In dat geval zijn twee eenden van tegengestelde geslachten genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom wil je dat weten?

Antwoorden (1)

Het uurloon van de tekenaar is ong. 63 euro. Met een strip van 10 bladzijdes is men ongeveer 10.5 bezig, incl. bedenken van het verhaal. 10.5 x 63 = 661.5 euro. Maar daar komen natuurlijk ook kosten voor het printeb en dergelijke bij. Dit is alleen het bedenken en tekenen.
Bron: mijn neef tekent/schrijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dus dat het lang duurt als je 10 pagina's moet maken en met 1 pagina al een hele dag bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als er meerdere mensen tegelijk aan een nummer van het blad werken, kost het nog meer.