Wat is Barbapapa voor iets?

Is het een dier of een alien? Wat is het?

(Ik snap dat Barbapapa een tekenfilm figuurtje is, maar wat is het voor soort??)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Barbapapa is de naam van een boekenreeks, tekenfilmserie en van het soort wezens dat de hoofdrol daarin speelt.

Eind jaren 60 van de 20e eeuw werd Barbapapa voor het eerst getekend door de Franse studente architectuur Annette Tison en de Amerikaanse biologieleraar Talus Taylor. Het eerste boek werd in 1970 gepubliceerd in het Frans. Uiteindelijk zijn de Barbapapa-boeken in meer dan 30 talen vertaald. Vanaf 1974 werd Barbapapa als tekenfilmserie geproduceerd. De serie bestaat uit 45 afleveringen van 5 minuten (eerst met de Nederlandse stem van Leen Jongewaard, daarna Edwin Rutten, Aart Staartjes en Marijke Merckens). Hierdoor werd Barbapapa bij een veel groter publiek bekend.

De naam is afkomstig van het Franse "barbe à papa", dat suikerspin betekent (letterlijk vertaald 'de baard van papa').

De Barbapapa's kunnen hun gedaante in iedere gewenste vorm brengen. Vlak voordat ze naar die vorm veranderen spreken ze een soort van toverspreuk uit. Dit is: "Huub Huub, Barbatruc." Een aflevering duurt ongeveer 5 minuten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een tekenfilmfiguurtje dat kan tranformeren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een apart roze tekenfilm figuur dat meerdere vormen kan aannemen. Een omschrijving hiervan is niet mogelijk zonder afbeelding. Use google.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eem vader van een hechte familie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vroege voorvader van "The Transformers"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Barbapappa's zijn animatiefiguurtjes uit een TV-serie van vroeger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een suikerspin