Hoe ziet de stamboom van de familie Duck er eigenlijk uit? :)

Al jaren wonen de neefjes bij Oom Donald, wie zijn hun echte ouders?

Hoe kan Donald achter Katrien aanzitten, terwijl zij volgens mij ook Duck van haar achternaam heet...

Is Guus Geluk eigenlijk familie?

Is Oma op de boerderij de moeder van Dagobert? Van wie is zij anders de oma?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Zie de bron.

Toegevoegd na 7 minuten:
Toen ik de DD las werd er altijd veel gezegd neef guus(neef van donald dus). Je hebt altijd twee oma's dus Oma duck hoeft niet (en is dus ook niet) de moeder van oom Dagobert. Als je dezelfde achternaam hebt ben je nog niet perse familie. Duck is een veel voorkomende naam in Duckstad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Lizzy, Juultje en Babbetje nog met hun oude 'pre-spiceducks' kapsel :) De reden dat ze Doortje Duck en Dora Duck 2 aparte figuren hebben gemaakt is omdat Carl Barks daar inconsistent mee was.
De ene keer was ze een kleindochter van Cornelis Prul maar een andere keer de zus van Dagobert. En dan was ze dus een McDuck en geen Prul en wanneer ze met een Prul getrouwd was als een McDuck dan was haar naam Prul geweest en niet Duck. Meestal wordt dit nog steeds genegeerd maar een enkele keer komen ze wel beide voor.
Cornelis Prul alleen een dochter (en zo de Duck naam invoeren voor oma Duck) geven werkte ook niet omdat Theodoor Prul de oprichter was van de jonge woudlopers. Ook de Prul en McDucks een generatie eerder bij elkaar brengen werkt niet omdat Dagobert de eerste McDuck was in Amerika en op dat moment Duckburg al bestond (Cornelis Prul en niet Dagobert was immers de stichter van Duckstad). Dit hebben ze bij Disney nooit echt weten op te lossen. In de verhalen van Don Rosa is oma Duck geen directe familie meer van Dagobert en wordt hij voornamelijk door zijn 2 zussen in toom gehouden (en later alleen nog door Doortje als Hortensia uit beeld verdwijnt omdat de schrijvers ander ook Dumbella moeten gaan verklaren). Daar is ook die stamboom op gebaseerd maar in de praktijk is Oma Duck dus nog steeds zowel de zus van Dagobert als de moeder van Donald als de kleindochter van Cornelis Prul. De reden overigens dat de vader van Donald 'Snater' heet is omdat de oorspronkelijke naam voor Donald: Woerd Snater was. (Ja ik heb te veel Donald Duck gelezen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig dit.
zondag
13 jaar geleden
Erg leuk die stamboom, +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en via de donaldducksite mett wat info erbij (over de personen): http://www.donaldduck.nl/media/zolder/stamboom/stamboom.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig. +
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De opa van Dora Duck oftewel Oma Duck is Cornelis Prul! De stichter van Duckstad,dus ze moet wel heel erg belangrijk zijn in Duckstad.