Wie is dit stripfiguur?

Wie moet dit voorstellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Enige verdere info? Schrijft er nou iemand Els op zijn rug?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, ja hij kwam voor samen met vele andere stripfiguren uit verschillende series in het stripje van Elsje. Ik heb verder geen idee wie het is, en niemand hier thuis dus nu vraagt iedereen zich dat al de hele dag af haha :P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien even handig te vermelden dat het om Elsje gaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, pas je vraag eens aan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook hallo MrTomaat ;-)
ik heb soms ook andere dingen te doen dan elke seconde op Goeie Vraag kijken hoor...Eten koken en het op eten bijvoorbeeld ;-) Dus ik zie nu pas je laatste twee reacties. Maar het gaat niet om Elsje...Het waren juist allemaal stripfiguren die normaal niet in Elsje voor komen maar nu 'langs kwamen'. Zoals Donald Duck, Dirk Jan en Astrix en Obelix. Maar dit was de enige die we nog nooit gezien hadden ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik begreep het verkeerd, mijn excuses.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, geeft niks. Een fijne avond nog :)

Antwoorden (1)

Volgens mij is dit Lothar.

Lothar is een sidekick in de stripreeks Mandrake the Magician.

Mandrake, het hoofdpersonage uit de strip, is een illusionist wiens werk was gebaseerd op een techniek om iemand razendsnel te hypnotiseren. Via deze hypnose kan hij zijn slachtoffers alles doen zien en geloven, waardoor Mandrake een echte tovenaar lijkt. Daarnaast beschikte Mandrake ook over gelimiteerde telepathische gaven. Hij kon telepathisch met iemand communiceren, en hun gedachten lezen.

Naast zijn werk als artiest vecht Mandrake in zijn vrije tijd tegen schurken en criminelen. Deze vijanden liepen uiteen van gewone boeven tot gestoorde wetenschappers en zelfs aliens.

Lothar is Mandrakes vriend en mede misdaadbevechter. Mandrake ontmoette Lothar tijdens zijn reizen in Afrika. Hij staat bekend als de sterkste man ter wereld. Daarnaast was Lothar vermoedelijk de eerste zwarte misdaadbevechter ooit in een strip. In het begin was Lothar niet veel meer dan Mandrakes dienaar wiens spieren zijn mentale toestand ver overtroffen. Maar toen Fred Fredericks het tekenwerk overnam werd Lothar gemoderniseerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Check even de reacties onder de vraag, precies waar ik bang voor was.
Antoni
9 jaar geleden
Rinke schrijft in een reactie: "hij kwam voor samen met vele andere stripfiguren uit verschillende series in het stripje van Elsje", dus de figuur komt uit een andere strip, misschien wel uit Mandrake the Magician. Het idee uit dit antwoord lijkt mij dus helemaal niet verkeerd.
Antoni
9 jaar geleden
Hij is wel aardig veranderd in de loop van de jaren. Zie het verschil tussen 1970 (rechts) en 1994 (links) op deze afbeelding: http://comicskingdom.com/system/blog/2013/09/lothar2.png
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hij kwam voor samen met vele andere stripfiguren uit verschillende series in het stripje van Elsje" Ohh, zo had ik hem helemaal niet begrepen. Als in stripfiguren die niet per se in Elsje voorkomen. Verhelderend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Ozewiezewoze :-) @Antoni: Inderdaad, zo bedoelde ik het! :-) Ze liepen er van Donald Duck tot Dirk Jan in die strip :P