Is er een manier im de ontvangst van een DAB autoradio te verbeteren?

Sinds kort heb ik een DAB ontvanger voor de autoradio, de ontvangst is valt erg tegen
Het maakt veel uit waar je rijdt, in de omgeving waar ik woon, het westland is vrijwel geen ontvangst, als ik den Haag voorbij ben is het veel beter
Het lijkt dus aan het plaatselijk signaal te liggen
Heb ik dus gewoon pech waar ik woon ? Weet iemand een manier om het te verbeteren?
De antenne heb ik volgens instructie bovenaan de voorruit bevestigd

3 maanden geleden
in: Radio
ronron1212
3 maanden geleden
heb je je radio wel op dab gezet dus ingesteld anders staat hij op fm
Vortexxx
3 maanden geleden
In voorruiten zit soms een coating die een negatieve invloed heeft op aangeplakte antennes, beter is om een dakantenne o.i.d. te monteren: https://www.amazon.nl/autoantenne-universele-mannelijke-dakantenne-verlengkabel/dp/B0CN9DWG8Z/ref=sr_1_16?adgrpid=98638742133&hvadid=593748912418&hvdev=c&hvlocphy=9065078&hvnetw=g&hvqmt=e&hvrand=6307623561839215827&hvtargid=kwd-375708316731&hydadcr=17449_2175209&keywords=dab+antenne+versterker&qid=1705677552&sr=8-16
Kees10
3 maanden geleden
Die vervangende antenne lijkt een goede optie
Grootste uitdaging zal zijn om de bekleding van het dak er af en er weer netjes aan te krijgen, dat moet ik nog uitzoeken.
Bedankt voor de tip

Antwoorden (1)

Antenne moet je op het dak plaatsen, net zoals een FM-antenne
3 maanden geleden