Kan ik in buitenland dab+ luisteren?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Radio
9.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Naar eventueel dab+ zenders daar? Ja.

Antwoorden (1)

De digitale ontvanger werkt ook in het buitenland, want DAB+ is een Europese norm. Je dient hiervoor een autoscan uit te voeren, waardoor de radio de zenders van dat land zal vinden. Veel landen bieden DAB+ radiostations aan, maar nog niet alle landen. DAB+ is in Europa onder andere te ontvangen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Denemarken, Noorwegen, Nederland, Engeland en Frankrijk.

Het is helaas niet mogelijk Nederlandse radiostations in het buitenland via DAB+ te ontvangen. Door overshoot zou het in grensgebieden van aangrenzende landen eventueel zeer beperkt mogelijk zijn, maar daar kun je niet vanuit gaan.