Waardoor zou het komen dat Italo-dance hedentendage niet meer leeft in Italie zelf?

Ik bedoel dus de jaren '80 Italo zoals P. Lion of Miko Mission, of Silver Pozolli e.d.
Italo is eigenlijk in heel oost-europa één van de meest bekende muziekstijlen, maar in het land van oorsprong wordt het eigenlijk alleen maar door de hardcore-fans nog gewaardeerd.
Zelfs in Nederland zijn er nog regelmatig italo-feesten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Eigenlijk was het ook een rare naam. Wij noemden het Italo disco, maar in Italie kwam deze muziek niet van de grond en was het zelden te horen. Als je aan 1000 italianen van rond de 45 jaar zou vragen of ze ooit van Miko Mission, Scotch of Baltimora hebben gehoord, zullen ze je waarschijnlijk allemaal raar aankijken. Er zat gewoon een goedkoop middelandszee klankje aan wat goed te verkopen was in Nederland en Duitsland en daarom noemden ze het eigen italo disco. Het zijn ook altijd eendags vliegen geweest.

Toegevoegd na 12 minuten:
De Italo disco was meer een uitvinding van een aantal duitse producers, die halfbloed italianen hun studio's inhaalden voor goedkope muziek. Vrijwel tegelijkertijd kwam Modern Talking van de grond, wat het zelfde concept hanteerde. Vrolijke deuntjes met een middellandszee klankje, wat makkelijk mee te zingen is. Desnoods na een paar flesjes italiaanse wijn.