Onder werk genre kan je de muziek van Sigur Rós rekenen?

Ambiant? Slow-Rock?
Voor degene die nog nooit van Sigur Rós gehoord hebben, koop eens een plaat en genieten maar...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Last.fm schaart het onder "post-rock, experimental, indie, icelandic, melancholic". Kan ik me wel in vinden, en als ik zelf nog een paar steekwoorden zou moeten noemen dan inderdaad ambient, sferisch en psychedelisch. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heel goed zijn die idd...

ambient music tot new age, maar ook tikje symphonic rock bijna zelfs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer goede muziek. Wikipedia stelt: post-rockband met melodieuze, klassieke en minimalistische elementen.
Nou, dat vind ik ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is gelukkig nog muziek te vinden die niet direct in een hokje te stoppen is, zoals Sigur Rós. Wat mij betreft kun je er meerdere etiketjes opplakken, hierboven zijn er al een aantal genoemd. Ik vind zelf de omschrijving van intense droomrock wel erg mooi. Het zegt veel, maar ook weer niet alles ;)