Mag je in een liedje reclame maken ?

Herman in de zon op een terras ,leest in't AD dat ie niet meer in leven was.

deze plaat hoor je elke dag wel een paar keer op div.zenders.
terwijl als je daar in de studio zou zitten en je noemt de naam AD wordt je toch op je vingers getikt ? of is dat niet meer zo ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het lijkt me geen reclame voor het AD,dat ze zulke onjuiste berichtgeving hebben. NOu, eigenlijk is het geen reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

waarschijnlijk wel want anders hadden ze toendertijd de tekst wel moeten aanpassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag elk liedje zingen wat je wilt, maar misschien als er iets aangeprezen wordt dat aktueel is mag de publieke omroep het niet draaien.
in het liedje wat je noemt wordt het AD terloops genoemd, lijkt me geen reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het word al jaren gedaan reclame maken, Andre van Duin bijv met File.. eindeloos achter een van Gend en Loos

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=nUysut4fx8Y

Toegevoegd na 10 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=iqr5U78-e1w ook een oudje waar een merknaam werd gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. De merknaam mag zelfs in de titel voorkomen en de plaat mag ook gewoon gedraaid worden op de radio, tenzij men dat overdreven vaak doet met het oogmerk om sluikreclame te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor het is best toegestaan om reclame in een liedje te maken. Zolang het maar positieve reclame is kan geen enkel bedrijf daar een probleem mee hebben. Luister maar eens goed naar de Video bij YouTube.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als het Groningse liedje van: voorheen de bende: bie de lidl.. ontzettende reclame.. maar word wel gedraaid. (luister maar eens op YouTube) m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=NL#/results?q=bie%20de%20lidl