Bestaat de originele Lucille van BB King nog?

de originele gitaar die door king uit het vuur is gered. hij speelt zelf namelijk altijd op gibson replica's.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucille_(guitar)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ha, die Menno;

Ik heb BB King een keer live gezien en afgaande op de manier waarop hij zijn Lucille liet janken kan ik me niet voorstellen dat de eerste versie het erg lang bij hem heeft uitgehouden. Er zullen dus ongetwijfeld heel wat blueskroegen en Hard Rock cafés ervan overtuigd zijn dat zij de enige echte Lucille in de vitrine hebben. In zijn eigen versie van het verhaal laat Bleus Boy King niets los over de huidige verblijfplaats van het origineel, maar ik kan me zo voorstellen dat hij die nog steeds zelf in bezit heeft.