Waar erger jij je aan in songteksten?

En dan heb ik het vooral over songteksten van het niveau "Rijmelarij van lik-me-vestje"
Klein voorbeeldje ... comment cava van de shorts
(gedateerd ik weet het maar zit al drie dagen met dat nummer in me hoofd)

We waren aldoor samen
Samen bij elkaar (vooral deze zijn dus ... tenenkrommend)
Maar lang mocht het niet duren
Nu ben ik hier en zij is daar

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Drie woorden: Alles van Bløf.

Ik erger me aan die standaard cliché's. Ook erger ik me aan erg oversekste teksten (zoals dat ejo technologie) vooral op mijn werk want dan zit ik daar echt niet op te wachten. Het meest erger ik me nog aan van die opschep teksten waar iemand zichzelf de hemel in prijst. Of een of andere zogenaamde gangster die trots verkondigd hoeveel mensen ie doodschiet en bitches ie, enz... Toegevoegd op 07-05-2009 10:46:46 edit: haha wel heel fout geschreven die titel moet zijn: eyo technology (kots) Toegevoegd op 07-05-2009 13:24:03 Ook nog zoiets: Een vent die heel het lied zit te zingen: "I wanna make love right nowowowowow" of timbaland - scream met steeds hijgende geile vrouwen als je aan het werk bent. Ja ik zou dat ook wel willen ja! Maar ik moet nu werken... ;)

Al die sex drugs feesten mooie auto's sieraden gangster in my hood pleuris hiphop. Ik heb het hier over materialistisch muziek. Fijn Joh! dat jij dat heb! wat heb ik daaraan? NIKS. Hiphop / Rap met goede teksten kan mijn steun wel verwachten zoals. Hope van Twista, Changes van 2pac. Crossroads van BTNH etc. Stoere jongens rap erger ik me groen en geel aan

Zo ongeveer het hele liedje Holiday in Spain van Bløf en Counting Crows. Een paar voorbeeldjes: Er zijn vliegtuigstoelen Miljoenen bij bedoeling en bovendien zijn er limousines En er zijn leugens over sterren die we toch nooit zien M'n schoenen zijn gejat Maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat Duidelijk gevalletjes dus van "Rijmelarij van lik-me-vestje".

I don't want to see a ghost, That's the sihgt that I fear most, Rather have a piece of toast, Or watch the evening news.. Dit is echt de meest tenenkrommende zin in een songtekst ever, hij gaat nergens over, het rijmt alleen maar (is trouwens van Life, van een of ander zangeresje wat ik vergeten ben). Verder heb ik ook een takkehekel aan Blof om hun semipoetische geneuzel, maar dat zijn jullie vast niet allemaal met me eens.

kedeng kedeng......of doe mij een toppertje.....echt van die liedjes waarvan ik denk dat ik die zelf ook wel kan verzinnen......

Ik vind het een probleem als er in het algemeen iets niet klopt in een liedje. Voorbeelden: Guus Meeuwis: Kedeng Kedeng. Gaat over van ik heb het over jou, naar ik heb het over haar. Eerst zingt hij: Ik ben op weg naar jou, want ik ben weg van jou. (vind ik mooi gevonden trouwens) En dan verderop: Maar vanachter een pilaar verschijnt haar lachende gezicht. Nick en Simon: Rosanne (heel leuk vrolijk nummer trouwens) In het refrein: Want jouw liefde waarmee jij mij soms verblijdt Wil ik liever liever liever liever voor altijd In een van de coupletten: Jij wilt je nog niet binden maar dat hoeft ook niet van mij Ik wil gewoon die zoen het is al dat ik vraag

Ik hou niet van Apres-ski shit, Ik heb een toet-toet-toeter op mijn waterscooter -.-'

Ik erger me aan ongeveer alle songteksten die ze in zogenaamde 'ski-hutten' draaien. Ik moet wel aardig wat alcohol binnen hebben om dat leuk te vinden en mee te gaan zingen..

Aan de intonatie...

Vooropgesteld: ik houd erg van Acda & de Munnik. Hun harmonieen raken mij recht in mijn ziel. De teksten...not so much. Met als diepepunt: Vannacht lag ik weer wakker mam Om alles wat ik niet weet En voor niets had ik een oplossing Behalve dan me reet Ik draai het geluid uit bij dit couplet van "laat me slapen" uit pure plaatsvervangende schaamte.

Ergeren is een groot woord maar het valt mij op dat soms de nederlandse taal wel heel erg breed wordt genomen wat als je het puristisch bekijkt hele leuke situaties opleverd: Loop een beetje door, dan kom je voor het donker aan. Op het feest onder de volle maan. Okay waarom moet ik doorlopen? voor het donker aankomen: het feest is onder de volle maan (dan is het al donker) dus als ik doorloop dan is het feest nog niet eens begonnen.... Guusje kort door de bocht: Op de grond ligt een lege fles wijn... ehm als hij leeg is is het een lege fles.... als het een fles wijn is dan zit er nog in (wijnfles ipv fles wijn)... Over Guus gesproken: wist je dat hij homo of travestiet is: Op de grond liggen kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn (dus aan de kleren niet te zien van wie ze zijn)... okay.... dat zijn dus mannenkleren (homo) of vrouwenkleding (trave)...

Ik erger me NOOIT aan songteksten. Ik heb wel wat beters te doen zeg. Sommige teksten raken me wel, dat staat vast! en van andere denk ik: dat nummer is duidelijk NIET VOOR MIJ gemaakt.... en dan luister ik niet of negeer het.

Vooral alle variaties met ou (jou, hou, trouw enzovoort) op het eind. En gedwongen rijm.

Ik erger ( nou, erger...) me aan de nieuwe song van de Dijk: 'Mooier dan dit zal het nooit zijn' En dan dit vervolgens ±800 keer herhalen !! Ik bedoel eigenlijk, zo'n mooie melodie, en dan zo een flut tekst . Ik had meer van je verwacht Ruud v d Lubbe...!

ik erger me aan liefdes liedjes... ze gaan 9 van de 10 keer allemaal over dat de jongen/man het allemaal fout heeft gedaan en dat ze er klaar mee is en dat ze wel zonder hem kan. kelly klarcson (ofzo) al haar nummer duiden op zon onderwerp hinderlijk

Ik krijg rooie plekken in m'n nek van de teksten die Frans Bauer/Marianne Weber en aanverwante artiesten uitkramen. (Ik heb zelf overigens niets tegen deze mensen!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100