Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is music for supermarkets van jean michel jarre ooit commercieel uitgebracht?

er is slechts 1 lp geperst waarna de mastertape is vernietigd. de lp is geveild, de eigenaar is onbekend. kan de huidige eigenaar van de LP het album commercieel op CD uitbrengen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Music_for_Supermarkets

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
914
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Ik ben erg benieuwd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang meneer Jarre de auteursrechten niet heeft overgedragen (of in elk geval het distributiedeel daarvan), of een distributielicentie aan die persoon heeft gegeven, dan mag die persoon dat niet doen. Even aangenomen dat die persoon zich niet in een land bevindt dat zich niet aan de auteurswetten houdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de muziek net zo fraai is als de normale supermarkt muziek, hoop ik dat ie dat nooit doet Met alle achting voor de muziek van JMJ.
Is volgens mij niet gebeurd tot heden toe, anders was er wel ruchtbaarheid aan gegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1983 zocht een groep artiesten contact met Jean-Michel Jarre. Zij wilden een tentoonstelling over supermarkten organiseren. Er waren schilderijen en beeldhouwwerken, maar er miste nog muziek.
Jarre schreef de muziek voor die kunsttentoonstelling; de LP was alleen voor dat doel gemaakt. Het is ook slechts één keer op de radio uitgezonden. Jean Michel zelf moedigde toen luisteraars aan om er illegale kopieën van te maken.
Het lijkt mij dat de eigenaar van de enige geperste versie van dit album eerst toestemming aan JMJ moet vragen, en die van hem zal krijgen, om er een digitale versie van op de markt te brengen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding