Hoe kun je nummers vanaf een CD op een MP3/MP4 speler zetten?

Ik weet inmiddels hoe ik moet rippen, bestanden komen in de mediabiblioteek. Maar waar worden deze bestanden nu opgeslagen waardoor je deze op je MP3/MP4 kunt zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.3K

Het beste antwoord

In de map Muziek, die in Mijn Documenten staat. In bijvoorbeeld Windows Vista, kun je hier heel makkelijk komen door in het start menu op Muziek te klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een "gewone" MP3 player kan je vaak met een USB kabeltje aan de PC hangen. Dan zal je PC de MP3 speler als externe schijf herkennen en kan je met de Verkenner je MP3 files naar je speler kopieren.

Met een iPod zal je iTunes moeten gebruiken om je CD's te rippen en op je iPod te zetten.
13 jaar geleden
In XP:
Start > Mijn Muziek.
Als je daar onder zoekt zou je de geripte nummers terug moeten kunnen vinden.

Daarna je speler op je pc aansluiten, een nieuw mapje aanmaken en dan de geripte nummers in het nieuwe mapje slepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop de CD in je CD speler. Start iTunes op en importeer de CD in iTunes. Maak in de linker colom een afspeellijst aan waar je alle nummers van de CD in zet. Open nu deze afspeellijst door er op te klikken en klik op Brand Cd rechtsonder in iTunes. Je kunt nu kiezen voor audio cd of mp3 cd.
Een audio CD kun je in alle normale CD spelers afspelen. Een mp3 CD kun je alleen in CD spelers afspelen die ook geschikt zijn voor mp3.
O ja, iTunes kun je gratis downloaden op:

http://www.apple.com/nl/itunes/

Succes en veel plezier er mee.