Welk voor een betekenis heeft het Stones nummer 'Sympathy For the Devil' nou eigenlijk?

Correctie; Welk --> Wat

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit nummer is geschreven uit het standpunt van Lucifer. Lucifer is volgens bepaalde interpretaties in de Bijbel de naam van een voor het kwaad gevallen engel die jaloers wordt op God en uiteindelijk als een wraakzuchtige duivel uit de hemel "naar beneden op de aarde wordt gegooid". Pleased to meet you Hope you guessed my name, oh yeah But whats confusing you Is just the nature of my game Just as every cop is a criminal And all the sinners saints As heads is tails Just call me lucifer cause Im in need of some restraint So if you meet me Have some courtesy Have some sympathy, and some taste Use all your well-learned politesse Or Ill lay your soul to waste, um yeah

Volgens mij stelt het lied niet alleen de zwakheid van de mens aan de kaak maar vooral de neiging om dat niet te willen zien. De duivel geniet van of is verantwoordelijk voor misdaden tegen de zoon van God en de tsaar, kortweg het gezag, maar verderop in de song wordt gezegd dat de verantwoordelijkheid voor de dood van de Kennedy's bij jou en mij (Lucifer) ligt. De duivel houdt ons een spiegel voor: de duivel dat zijn wij zelf. Hij schildert zich af als een man van rijkdom en goede smaak; dat wat wij allemaal nastreven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100