Hoe kan je opkomend talent ontdekken.?

Ik was wat aan het surfen toen vond ik dit. http://www.omroepflevoland.nl/Customercontrols/Omroep/FlevoFlvPlayer.aspx?movie=corspaans

Ik vind zoiets helemaal geweldig. Maar hoe ontdek je nou het talent. Ik bedoel zo iemand als hij durft er geen te gaan. Maar stel jij heb zo een buurjongen die dat niet durft. Hoe ontdekt iemand dan zijn talent

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand heeft talenten alles komt door oefening. http://www.nrc.nl/wetenschap/article1917130.ece/Talent_bestaat_niet

Het beste antwoord

Tegenwoordig heb je zo'n beetje op alle scholen wel bonte avonden, middagen waar de jeugd gelegenheid krijgt om ' uit de verf ' te komen.
Wie echt goed is en ook de juiste houding heeft ( niet iedereen is even geschikt om een podium te beklimmen) drijft tegenwoordig meestal wel naar boven.
En door optredens op schoolavonden e.d. wennen kinderen ook om in de belangstelling te staan.
Wat wel een probleem kan zijn, is het ontbreken van bepaalde middelen. Stel dat je buurmeisje / buurjongen het in zich heeft een geweldig violist te worden, maar nooit met de betreffende muziek wordt geconfronteerd(klassieke muziek wordt helaas bepaald niet in alle milieus beluisterd of bedreven) laat staan dat hij / zij een viool in handen krijgt..
Tja, dan vrees ik dat het talent zich nooit zal manifesteren.
Vroeger woonde vlakbij ons een jongen die fenomenaal kon voetballen. Diverse scouts ( die hem zagen spelen bij van die grote toernooien) hebben geprobeerd hem in het betaald voetbal te krijgen, maar vanwege zijn geloof ging dat niet door, want dan zou hij ook zondags moeten aantreden.
Treurig vond ik dat voor hem..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn veel mensen, met veel talenten. Soms worden die ontdekt, soms niet.En het ontdekken van het talent ligt ook aan degene die het talent heeft. Wil hij dat het talent "ontdekt"wordt of niet. Hij zal er zelf aan moeten werken. Zelf het gevoel hebben dat het er is, en het willen gebruiken, dan komt het vroeg of laat wel. Hoewel er ook zijn die moeten wachten tot ze dood zijn.
En als mijn buurjongen echt talent had voor iets, dan zou ik wel zeker willen weten of hij er echt iets mee wilt doen(in de openbaarheid dus) voor ik hem ga coachen en op ga geven voor Holland got talent of popstars ofzo