Hoe werkt een voice box?

Hier is een clip van Scorpions waarin ze het nummer "The Zoo" spelen.
Matthias Jabs (de leadguitarist) speelt de solo over een voice box daarbij heeft hij een slangetje in z'n mond en creëert een heel aparte sound. (vanaf 2:50).
Hoe werkt dit effect?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Je bedoelt een talk box. Zie het als een speaker in je mond. Eigenlijk is het een normale monitor waarvan het geluid in een slangetje wordt geperst. Als je het uiteinde van het slangetje tegen je oren houd, hoor je gewoon de muziek.

Nu stop je dat slangetje in je mond waardoor het geluid in je mond komt en via je mondopening weer naar buiten gaat.

Net als dat jij WAAAAAAAAAAAA doet en dan door je lippen horizontaal samen te trekken, zodat je OOOOOOhw krijgt, vorm je nu lippen en het geluid krijgt die klank.

Leuk effect, helaas een beetje verziekt door Richie Sambora van Bon Jovi, die het in ieder nummer moest stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, thanx.
Weet je ook hoe je 'm moet aanbrengen via de versterker, lijkt me te gek.

Andere antwoorden (1)

Een andere benaming voor het apparaat is een jappiotube.

De twee meest bekende nummers waar het apparaat in gebruikt wordt zijn volgens mij 'Living on a prayer' van Bon Jovi en 'Show me the way' van Peter Frampton: http://www.youtube.com/watch?v=F_vvgxW7tuo