Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van welk jaartaal is de schuine vrsie van het smurfenlied?

toen ik een jaar of 12 was listerden we regelmatig de schuine versie van het smufenlied deze komt nog uit de tijd dat cd`s nog vol op gebruikt werden. zo ver ik weet zijn er 2 schuine versies. naast het origineel. verder heb ik gelezen dat er in 2005 nog een versie bij is gekomen met de belgische ban dynamite. en een duitse versie maar ook nog en engelse

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De schuine versie van het Smurfenlied waar je waarschijnlijk naar verwijst, is afkomstig uit de jaren '90. Dit nummer wordt vaak geassocieerd met de populariteit van parodieën en krijsende humor in die tijd.

Er zijn inderdaad verschillende versies van het Smurfenlied, waaronder een Duitse en een Engelse, maar de specifieke schuine versies werden in die beginperiode van de cd's populair. De versie met de Belgische band Dynamite is inderdaad een aanwinst van 2005, die de traditie voortzet.

Hebben jullie ook herinneringen aan andere schurende versies of leuke parodieën van die tijd? Deel ze zodat we samen kunnen terugblikken!
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing