Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij aan1 vinger akkoorden voor keyboard helpen vr.gr.Hub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sla een willekeurige toets aan en je hebt een 1-vinger akkoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een akkoord bestaat altijd uit meerdere tonen, die kun je met 1 vinger niet goed aanslaan.

Het antwoord moet derhalve niemand zijn.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken zou je inderdaad denken dat dat niet bestaat, maar bij keyboards bestaat het fenomeen wel.
Het is een soort voorgeprogrammeerd ding dat wanneer jij 1 toon indrukt, de keyboard zelf de andere noten er ook bij speelt. En dat noemen ze de single finger method, of single finger chords.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan kunnen wij dat akkoord niet geven, dan moet hvroemen gewoon een toets indrukken toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor majeur akkoorden moet je inderdaad gewoon 1 toets indrukken, voor mineur akkoorden moet je daarbij geloof ik een willekeurige zwarte toets indrukken, voor andere akkoorden moet je weer andere dingen doen. Dus je kan wel uitleggen hoe je alle akkoorden moet maken.
Pak de gebruiksaanwijzing van het keyboard erbij. Daar staat in welk knopje je moet indrukken om met het spelen van één toon het bijbehorende akkoord erbij gespeeld te krijgen. Heb je die gebruiksaanwijzing niet (meer), dan moet je even melden welk merk en type keyboard je hebt. Wellicht is de handleiding ergens op internet te vinden, of is er iemand die dezelfde heeft die het jou kan doorgeven.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Voor een majeur akkoord druk je alleen op de grondtoon toets. (vb: voor een C akkoord dus een C indrukken.)
Voor een mineur akkoord: de grondtoon en gelijkertijd de dichtsbijzijnde zwarte toets links daarvan. (vb Cm akkoord dus een C en een Bes indrukken)
Voor een septiem akkoord: grondtoon+witte toets links van deze grondtoon (vb C7 dus een C en een B indrukken).
Voor een mineurseptiem akkoord: grondtoon+witte toets links ervan + zwarte toets links ervan ( vb Cm7 dus C en een B en een Bes tegelijkertijd indrukken).

Deze informatie kun je ook vinden in de handleiding. Een link naar een handleiding in het Nederlands heb ik hierbij gevoegd. Ga voor dit onderwerp naar pagina 153.

(ps: aan de hand van een eerder door jou gestelde vraag wist ik welk keybord je had: Yamaha Tyros 2)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een akkoord bestaat uit minstens 3 noten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding