Moet je een vergunning hebben om in frankrijk (parijs) straatmuzikant te zijn?

Zo ja, waar haal je een vergunning en hoe duur is hij?

een jaar geleden
in: Muziek
2.5K
SimonV
een jaar geleden
Ja. Zie:
https://www-culture-gouv-fr.translate.goog/Foire-aux-questions/Questions-FAQ/Les-artistes-de-rue-ont-ils-besoin-d-autorisations-pour-se-produire?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=sc Je zou hiervoor het algemene infonummer van Parijs kunnen bellen: (+33)3975
https://www.paris.fr/pages/contact-232

Antwoorden (2)

Ja, om in Frankrijk, inclusief Parijs, als straatmuzikant op te treden, heb je een vergunning nodig. Dit wordt geregeld door de lokale autoriteiten, die de voorwaarden voor het verkrijgen van de vergunning en de regels voor het uitvoeren op openbare plaatsen bepalen.

Om een vergunning te verkrijgen, moet je waarschijnlijk voldoen aan bepaalde eisen, zoals het verstrekken van een bewijs van identiteit, bewijs van woonplaats en het kunnen aantonen van je muzikale vaardigheden. Het is ook mogelijk dat je een speciale training moet volgen om een vergunning te kunnen krijgen. Daarnaast kunnen er kosten verbonden zijn aan het verkrijgen van de vergunning.
een jaar geleden
Ja, in Frankrijk heb je een vergunning nodig om als straatmuzikant op te treden. Dit geldt ook voor Parijs. De vergunning kan worden verkregen bij de gemeente en er zijn bepaalde regels waar je je aan moet houden tijdens het optreden.
10 maanden geleden