Hoe speel je een G5 ?

Kan iemand me uitleggen hoe je een G5 speelt op een gitaar ?

Ik kan het wel vinden, maar ik snap niet wat ze met die punten bedoelen :S

Het liefst een foto!

Toegevoegd na 18 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=z-jZgiwRHxY

Kijk daar, want daar staat een G5 anders uitgelegd ? Alleen zie ik niet welke vinger waar moet, bijv. die middelvinger hoort die er nou wel of niet bij ?

Toegevoegd na 18 uur:
Bij 1:26 staat G5 anders, wat is juist ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je hier gister ook al uitgebreid antwoord opgegeven en toen was de vraag daarna verwijderd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik snap ook niet waarom :S
Ze zeiden dat mijn vraag niet serieus was ? Ja ik heb het niet kunnen onthouden, in ieder geval wel bedankt voor je antwoord!

Antwoorden (2)

Die punten zijn de punten waar je je vingers op moet zetten. (ik hoop dat het plaatje het doet, tis mijn eerste keer)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bedoelen ze met die: 1 3 4 ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik ook niet, ik speel geen gitaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke hoogte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 1 staat op de derde fret. Je speelt dus op de E snaar op de derde fret, op de A snaar op de vijfde fret en op de D fret op de vijfde fret.
Het staat mij bij dat ik hier gisteren ook al een antwoord op heb gegeven.... Je speelt het akkoord op slechts 3 snaren. De 3 hoogste snaren gebruik je niet. Je wijsvinger staat op de eerste snaar (de dikste) in de derde fret, je ringvinger op de tweede snaar in de vijfde fret, en je pink op de derde snaar in de vijfde fret.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja een duidelijke antwoord! Maar ik wacht ff op andere antwoorden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom?
Hoe duidelijker antwoord kun je krijgen?
Tekst, plaatje. Of moet hij langskomen om het voor te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is goed, plaatje klopt, beschrijving klopt +1