Wat betekent Hotel California van de Eagles

Wat betekent dit? Ik zoek niet de vertaling maar de uitleg, de betekenis;

And she said 'We are all just prisoners here, of our own device'
And in the master's chambers,
They gathered for the feast
They stab it with their steely knives,
But they just can't kill the beast

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
6.6K

Het beste antwoord

Dat van de duivelsaanbidding is een hartgrondige mythe, tenminste dat heb ik gelezen.

Don Henley (de zanger van de band) heeft tijdens meerdere interviews gezegd dat de tekst eigenlijk een weergave is van het leven in de staat Californië in de jaren '60 van de 20ste eeuw.

Met andere woorden, prisoners of our own device, we zijn gevangen in de levensstijl door de keuzes die we gemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad!
http://www.songfacts.com/detail.php?id=1121

Andere antwoorden (4)

Tijdens de jaren 70 waren de leden van the eagles bekend als duivel aanbidders. Als je de vinyl album cover opent zie je antwon levay op een balkon staan en daar kijkt hij over de band heen. Dit was na zijn dood. (in 1969 overleden vandaar "we haven't had that spirit here since 19-69"). De satans kerk van antwon levay stond in de woestijn en heette CALIFORNIA HOTEL. Het grootste deel van de tekst gaat dus over de duivel en de hel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het album cover wat ik in regel twee beschrijf is die van de "duivels bijbel" die Antwon Levay heeft geschreven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok ik ben weer een beetje wijzer, bedank. (Kan deze vraag net zo goed sluiten maar anderen hebben er misschien wat aan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat anderen je de precieze verklaring van de tekst kunnen geven die je getypt hebt. Je zou nu ook verder kunnen zoeken op de naam Antwon Levay en Hotel California. Sluit een vraag nooit te vroeg heb ik hier wel geleerd. Komen altijd wel interessante antwoorden bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me allemaal tamelijk grote onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tjah...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit IS allemaal tamelijk grote onzin, lees de bron maar die iemand net onder mijn antwoord heeft gezet. Don Henley heeft zelf meerdere malen gezegd dat dit soort interpretaties wat hem betreft onzin zijn.
Kort gezegd komt het er op neer dat als je satan eens hebt aanbeden dat je er nooit meer los van komt.

Toegevoegd op 24-04-2009 23:05:54
The line "They stab it with their steely knives but they just can't kill the beast" is a reference to Steely Dan. The bands shared the same manager and had a friendly rivalry. The year before, Steely Dan included the line "Turn up the Eagles, the neighbors are listening" on their song "Everything You Did."

Don Felder and Joe Walsh played together on the guitar solos, creating the textured sound.

The lyrics for the song came with the album. Some people thought the line "She's got the Mercedes Bends" was a misspelling of "Mercedes Benz," and wrote Henley to complain. The line was a play on words.

Glenn Frey: "That record explores the under belly of success, the darker side of Paradise. Which was sort of what we were experiencing in Los Angeles at that time. So that just sort of became a metaphor for the whole world and for everything you know. And we just decided to make it Hotel California. So with a microcosm of everything else going on around us." (thanks, Moomin - London, England)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let ook op de 'she's got the mercedes-bends', the bends is een ziekte, mercedes is een automerk waar vaak ingereden wordt door een bepaald type mensen.
Het is een van mn favoriete nummers, vooral de live versie, en zelf had ik ook het idee dat het om levensstijl ging, waarin je niet echt meer jezelf bent, maar alleen nog maar leeft hoe het hoort, en dat je daar niet meer uit weg kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgebreide bespiegelingen over de betekenis van Hotel California (en van nog duizenden andere songs) vind je op www.songfacts.com.