Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een database met geluiden voor Jingles?

Altijd als ik naar 3FM of 538 luister, word ik jaloers op de Jingles die ze daar in elkaar zetten. Ik heb zelf wel wat Jingles, maar deze maak ik door combinaties uit nummers en losse geluidseffecten.
De geluiden die ze bij de professionele Jingles gebruiken zijn stukken beter. Maar waar halen ze die vandaan?

Ik heb al een tijd gezocht en heb geluidseffecten van onder andere de BBC en Warner Bros. op mijn Mac staan, maar dit zijn allemaal waarheidsgetrouwe geluiden, vaak voor een hoorspel of (natuurlijk) voor in een film. Maar geen specifieke, mooie geluiden voor op de radio.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de databasen zijn in het bezit van de radioprogramma's, zij maken deze zelf of kopen deze veelal. Deze worden dan in de database van (bijvoorbeeld 538) gezet en kunnen worden gebruikt.

Ik heb wel een website gevonden met radio jingles voor je, misschien heb je er iets aan:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meeste zenders laten jinglepakketten aanleveren door externe bedrijven, wat vaak bestaat uit een stukje standaard-vormgeving, stationcalls, commercial sounders en dergelijke.
Orienteer jezelf voor je met een productiebedrijf in zee gaat. Het gaat geld kosten, dus is het belangrijk zeker te weten dat het eindresultaat dat zal zijn wat je wilt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als aanvulling; 3FM gebruikt jingles afkomstig van PURE, en 538 van ReelWorld - beiden onderdeel van VHU Europe in Hilversum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de nieuwsgroep alt.binaries.sounds.mp3.sounds-effects op Usenet zijn regelmatig jingles te downloaden. Zeer de moeite waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veronica heeft een link naar hun oude jingles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding