Hoe heet dat liedje met de tekst: "Zing een lied, zing het vrolijk, vergeet het wijsje niet"? Het is gezongen door een jongetje.

Ik zoek een oud liedje, komt zeker uit een film, mss Disney. De tekst is ´´zing , zing een lied, zing het vrolijk vergeet het wijsje niet....´´ het wordt gezongen door een jongetje en ik denk dat er ook een man in mee zingt. Het is al oud want van mijn kindertijd, 30 jaren 80, mss begin 90

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Muziek
3.7K
Amadea
3 jaar geleden
Gaat dat op de melodie van de Carpenters' Sing a song?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoe heette de film?

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ken het ook, ik ben het met het eerste antwoord eens dat het origineel 'Sing a Song van de Carpenters is. Ik meen me echter te herinneren dat het een Sesamstraat versie was, maar ben daar niet zeker van, ik had het ooit op een bandje.

Zing, zing een lied, zing het vrolijk vergeet het wijsje niet. Het maakt niet uit hoe of wat wat je zingt, ... ... ,maar zing, zing een lied.
...maak eens iemand blij...

La la doe la la
La la doe la la la la
La la doe la la
La la doe la la la la
Toegevoegd op 13 april 2023 09:54: tekst
2 jaar geleden
Verrassing: het is niet van de Carpenters maar van Sesame Street. Het werd in 1971 geschreven en door de uitvoering van de Carpenters werd het in 1973 een hit. Voor de Nederlandse versie Sesamstraat is het origineel Sing vertaald als "Zing een lied". De auteurs ervan zijn Ton Hasebos en Joe Raposo. Volgens mij is het trouwens een meisje dat de solo zingt.
Amadea