Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan de meeste songteksten over liefde?

Natuurlijk zijn er ook lyrics die andere boodschappen overbrengen, maar vlgs mij gaan de meeste over liefde. Waarom? Er zijn zo veel dingen waar een nummer op geschreven kan worden lijkt me.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eigenlijk wat al gezegd is: Het zal altijd een actueel onderwerp blijven en mensen uiten hun gevoelens in liedjes, dus zeker liefde.

Maar inderdaad waardeer ik zeker altijd iedere artiest die ook originele onderwerpen weet te bedenken ;) bijv. Pink: mr. President en Family Portrait.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

geloof hoop en liefde,maar de liefde overwint alles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over 100 jaar is de liefde nog actueel en dus zo'n liedje ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hou de mensen het meest bezig... izze simple
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde is emotie.
De meeste liedjes gaan over emotie, dus liefde is een dankbaar onderwerp.
Maar er zijn meer emoties: het beëindigen van liefde, doodgaan, frustraties over oorlog en onrecht. Daar zijn ook allemaal genoeg liedjes over.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Zonder liefde is er geen muziek, muziek is gevoel en liefde is een ultiem gevoel! It makes us happy or sad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat liedjes over de liefde ook zo goed werken, omdat het gemiddelde muziekliefhebbende concertbezoekende publiek in de levensfase is waarin liefde een hele belangrijke rol speelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat liefde belangrijk in je leven is!
zonder liefde is er niks dus dan ook geen lied over liefde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat liefde extreme emoties kent. Verdriet als het 'uit' gaat en een gevoel van geluk als het goed gaat.
Verder omdat iedereen liefde nog heeft in het leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel bands die over iets anders zingen. En veel nummers gaan ook over andere dingen, ook van bands die wel veel over liefde zingen. Toch kan ik het me zelf ook weinig anders voorstellen. Als iedereen over "eten" ging zingen, of over z'n werk, dat zou heel gek zijn.

Vroeger werd veel gezongen door minstrelen aan het hof. Wellicht dat de oorsprong al daar ligt. Als je de blues neemt, daar wordt meer over de ellende van alledag gezongen, of over verlaten liefdes. In de kerk gaat het ook over andere onderwerpen.
Daarnaast gaan ook veel films over liefde, ten minste voor een deel. In de holywood-klassieker gaan de hoofdrolspelers altijd innig zoenen tegen het eind, anders is het een slechte film ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat liedjes waar mensen zich mee kunnen identificeren hen erg aanspreken, en dus sneller een hit kunnen worden.
En omdat mensen (ook de schrijvers dus) constant veranderingen meemaken op het relatievlak (ten goede en ten slechte) en dus altijd genoeg inspiratie hebben voor nog een liedje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wel hierom:

But only love
can break your heart
Try to be sure
right from the start
Yes only love
can break your heart
What if your world
should fall apart?

http://www.youtube.com/watch?v=FOl01vKXv6I
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is mij ook opgevallen ;)
dacht ik laatst nog over :D
weet ik nu ook meteen het antwoord :P
Bedankt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De liefde is iets positiefs en zo willen mensen graag in het leven staan. Het houdt mensen bezig omdat we leuk gevonden willen worden en blij/mooi willen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding