Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een digitale piano voor een beginneling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
538

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In het algemeen kun je vier dingen van tevoren voor jezelf formuleren, om de keus wat te vergemakkelijken:
- wat voor een soort toetsaanslag wil ik (zwaar of licht)
- hoe belangrijk zijn welke klanken voor me (vooral orgel of net piano en vleugel)
- moet de piano wel of niet makkelijk te vervoeren zijn of gewoon op een vaste plek staan (wel of geen stagepiano)
- wil je wel of geen extra geluiden (zoals allerlei drumritmes).

Vervolgens kijken, luisteren (de grote merken hebben op Internet voorbeelden van hun klanken) en vooral uitproberen.
Denk er wel aan dat de apparaten stuk kunnen gaan en het dus belangrijk is om een merk te kiezen dat lang op de markt is en zal zijn.
Korg, Roland, Yamaha en Gem zijn bv. gerenommeerde merken volgens veel gebruikers.

Er worden nogal wat tweedehands of occasions aangeboden. Of Demo-modellen. Vraag daar zeker naar bij een pianowinkel.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Eerst letten op welk budget je hebt. Ik denk dat je het best eens naar een Muziekwinkel te gaan die digitale piano's verkoopt. Ik denk dat ze je daar wel met een keuze kunnen helpen. Als je net begint is het niet echt slim om zelf op zoek te gaan, aangezien je de aspecten niet kan vergelijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding