Kan ik een nieuwe inbouwspeaker aansluiten op een tulp uitgang?

Ik heb 2 nieuwe speakers gekocht van jbl en nu wil ik die aansluiten op mijn auto radio. Alleen mijn speakers hebben alleen een plus en een min en mijn autoradio heeft alleen tulp ingangen. Is er dus een mogelijkheid om mijn speakers op mijn radio aan te sluiten? ( ik heb er vrij weinig verstand van dus sorry als dit dom/onwetend overkomt)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
Speakers hebben een versterker nodig.
Tulp is meestal line niveau (bedoeld om signaal naar een versterker te brengen of signaal van een ander apparaat te ontvangen).
Vaak zijn de speaker aansluitingen onderdeel van de multi plug (rechts onder).
paulus811
3 jaar geleden
De radio wordt aangesloten met voertuigspecifieke stekkers, daarop is te zien wat de luidsprekeruitgangen zijn. De tulp kun je in ieder geval NIET gebruiken voor de luidsprekers.

Antwoorden (1)

Een tulpstekker is ook niet meer als een plus en een min. Je hebt van die tulpstekkers waar je zelf speakerkabel aan kunt monteren, misschien is dat iets voor jou.
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Het advies om speakers aan tulpstekkers te monteren is gewoon fout. Het zijn geen luidspreker uitgangen, maar een laag voltage signaal voor een eindversterker of ingang voor bijvoorbeeld navi of dashcam.