Waar dienen deze gitaar haakjes voor?

Ik heb nog nu een tijdje een gitaar en het leek mij tijd om de snaren eens te vervangen. Nu zitten er 2 metalen ‘haakjes’ op de nek waar 4 snaren onder passen. Ik vroeg mij af of daar 4 snaren onder horen of dat ze er boven moeten zitten? (Zie foto, waar 2 rondjes omheen staan). Ze zitten er nu onder maar het lijkt alsof de snaren een beetje schuin staan. Maar zou anders niet weten waar die haakjes voor dienen. Ben benieuwd..

Picture for question
3 jaar geleden
in: Muziek
4.7K

Antwoorden (1)

Dit zijn zogenaamde "string trees". Hun doel is de snaar naar beneden te drukken, zodat ze niet gaan rammelen en ratelen in de bovenste snaarkam.
escape
3 jaar geleden
kyara08
3 jaar geleden
Okay, dus ze moeten er wel onder zitten?
escape
3 jaar geleden
Jazeker, zoals het op jouw foto staat, zo hoort het.
kyara08
3 jaar geleden
Top, bedankt!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Overweeg ook zoiets als dit voor je gitaar:
https://www.amazon.com/Fender-0992180100-Fatfinger-Guitar-Nickel/dp/B004WQOFBI