Honderden jaren voor Christus.

Castraten zijn mannen die voor de puberteit gecastreerd zijn. Eunuchs kunnen ook op latere leeftijd gecastreerd zijn. Zowel aan het Chinese als aan het Byzantijnse en het Osmaanse keizerlijke hof hebben eunuchen een bijzonder grote historische rol vervuld. De ingreep hield in China overigens niet slechts de verwijdering van de balzak in, maar die van het gehele voortplantingsapparaat, dus ook de penis.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er van uit dat het meest diepste, uitgebreide antwoord de juiste is.

Andere antwoorden (1)

"In de periode van de barok werd castraatzang hogelijk gewaardeerd, onder meer in kerkkoren en opera's. Maar reeds veel vroeger werden castraten in Europa gesignaleerd. Reeds voor 1600 werkte Orlandus Lassus in München met castraten." Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Castraat.

"De periode waarin voornamelijk barokmuziek werd gecomponeerd wordt geplaatst tussen circa 1600 (de opkomst van de monodie, onder andere door Monteverdi) en 1750, het sterfjaar van Johann Sebastian Bach." Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Barokmuziek.
Antoni