wat is de lengte en hoogt van een plectrum?

ik wil graag zelf een plectrum maken maar ik weet niet hoe groot een plectrum is.
wat is dus de precieze grootte van een plectrum?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
5.1K

Het beste antwoord

Er is een leuke methode om zelf een mal ervoor te printen: op http://pective.com/pic/pick geef je aan hoe groot jouw beeldscherm is, en dan wordt het plectrum op de voor jou juiste grootte weergegeven. Op mijn scherm komt het neer op een breedte en hoogte van 2,5 centimeter, maar dat is dus geen rechte vorm. Zie afbeelding.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Plectrums worden gemaakt in allerlei vormen, kleuren en diktes. Het langwerpige plectrum hiernaast wordt gebruikt voor een saz. Tegenwoordig is een plectrum meestal van een kunststof, vroeger werden zij onder andere van schildpadschild vervaardigd. De dikte varieert tussen de 0,38 en 3 millimeter; een specifieke grootte is niet te geven.