Hoe moet ik mijn metronoom instellen op een bepaald muziekstuk?

Ik wil het stuk The Medallion Calls spelen in de goede maat op de piano, maar ik weet niet hoe ik de metronoom goed instel. Boven aan het blad staan wel twee kwartnoten met respectievelijk =50 en =90 erachter. Zie bijlage.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
6.2K

Antwoorden (1)

De eerste drie maten met opmaat gaan dus langzamer dat het vervolg vanaf de driekwartsmaat. Hier kun je in feite de metronoom niet op instellen. Om het stuk in te studeren zou je het in z'n geheel eerst op vijftig tikken per minuut kunnen zetten. Zodra je het beheerst is negentig tikken per minuut het tempo waarin je het kunt spelen. Bij uitvoering zónder metronoom moet je dan de inleiding rustiger spelen.
. . .
dat het vervolg = dan het vervolg
Toegevoegd op 02 februari 2020 20:14: tekst
Amadea