Hoe vermijd ik copyright problemen (muziekvideo facebook)?

Ik ben van plan om een music video op Facebook te plaatsen.
Het zijn video's aaneen ge-edit over een reis met m'n vriendin.
Ik wou echter een nummer van een artiest erbij plaatsen (Jai Wolf-Indian Summer)

Nu, hoe zorg ik ervoor dat ik niet met copyright problemen kom?
Het wordt op m'n profiel geplaatst (klein publiek) en ik zou credits geven aan de oorspronkelijke auteur van het liedje... kom ik dan nog in de problemen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Antwoorden (1)

Door de rechthebbende van de muziek te vragen of je dit nummer mag gebruiken (eventueel tegen betaling) of het niet online te plaatsen. "Credits geven" is een wassen neus, dat heeft 0 juridische waarde (sterker nog je geeft hiermee aan dat je weet dat je in overtreding bent).

In de praktijk zal het wel meevallen en zal je hoogstens een strike krijgen van Facebook. Maar neem dat advies niet als: "Het zal allemaal wel loslopen".

Alternatieven waar je nog aan kan denken:
-Vrije muziek gebruiken
-Zelf muziek schrijven en componeren
-Geen muziek eronder zetten
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb even op het Youtube Muziekbeleid gekeken.
Over het desbetreffende nummer wordt dit vermeld; Als je dit nummer gebruikt:
*Kan wereldwijd worden bekeken
*Er kunnen advertenties worden weergegeven Wilt dit dan zeggen dat ik het (ook) op Facebook kan gebruiken?
LeonardN
5 jaar geleden
Facebook is niet Youtube. Kan je de link eens geven van youtube/dat nummer?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.youtube.com/music_policies https://www.youtube.com/watch?v=wVrCZOiDlDo