Sommige popartiesten lijken wel gestoord. Zouden zij een goede vader kunnen zijn of een normaal familie mens?

Je hebt van die popartiesten waarvan je denkt dat ze niet helemaal sporen. Totaal geschift en niks positiefs (zo op het eerste oog). Voeren zij nu gewoon een act op en wanneer dat afgelopen is zetten ze de knop om? Kunnen zij dan gewoon functioneren als goede vader en familiemens of wordt dit helemaal niks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marylin Manson is drugsverslaafde.
Ook zijn de mensen die jij als voorbeeld neerzet enorm beroemd over de hele wereld.
Is je vraag alleen over beroemdheden?
En goed functioneren als ouder of familie is ook relatief, er is voor iedereen een andere standaard...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag gaat puur om dit soort persoonlijkheden. Kan natuurlijk ook om vrouwen gaan. Je moet er toch niet aan denken Amy Winehouse moeder zou zijn?

Het beste antwoord

Wat ik zie in mijn omeving, is dat muzikanten vaak niet de meest stabiele personen zijn. (Mezelf inbegrepen...)
Het zijn kunstenaars -dus sowieso al afwijkend-, ze zijn gewend om in de spotlights te staan, artiesten leven bijna elke dag in een 'uitgaanswereld' -clubs, disco's, muziekcafé's, theaters, etc.- , vaak om ongezonde tijden, ze ook zijn veelal onvolwassen.
Je krijgt natuurlijk ook al snel een heel afwijkend wereldbeeld als mensen je benaderen op straat, je hebt fans, je bent natuurlijk gewend om bekeken te worden -dat is tenslotte je werk- en dat iedereen wil weten wat je lievelingseten en -kleur is.
Vergeet ook niet dat de muziekwereld vol zit met drank en drugs en dat de meesten hier niet van af kunnen blijven.
Ook krijgt een artiest van alle kanten seks aangeboden.
Voeg hier ook nog het tijdgebrek aan toe en je hebt een recipe for disaster, wat opvoeding en relatie betreft.
Heel begrijpelijk waarom die showbizz huwelijken en relaties altijd zo kort duren...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Meerendeels is het hun image dus voor de buitenwereld iets creëren wat er in werkelijkheid niet is, uitzonderingen nagelaten.
Dus ja ze zullen best een goede vader of normaal familie mens kunnen zijn. Hoewel hun wereldje van veel optredens en touren over de wereld me voor hun gezin ook niet gemakkelijk lijkt. Maar ja dat heb je ook als je bv bij de Marine werkt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wereldberoemde artiest als 'normaal familiemens' lijkt me onmogelijk. Het zegt meer iets over de kwantiteit, maar niet over de kwaliteit van de relatie.

En tsja... en het lijkt me dat veel artiesten prima kunnen switchen tussen de artiest op 't podium en de man thuis. Het blijft toch 'n kwestie van showtje opvoeren om geld binnen te halen en wat dat betreft is hoe gekker hoe beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen die hun kinderen mishandelen zijn meestal geen popartiesten. Net als bij die eerder vraag over pedofilie, is dit eigenlijk een zeer tendentieuze vraag.
Popkinderen worden wellicht teveel verwend, maar dat geldt voor kinderen van bijbeunende bouwvakkers en succesvolle zakenmensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 daar zit wel wat in :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er kindermishandeling en -misbruik bijgehaald wordt vind ik een beetje overdreven.
Je kan natuurlijk ook een slechte ouder zijn zonder je hier aan schuldig te maken. Dit is in de meeste gevallen zo.
Als een ouder er nooit is voor zijn kind, als het kind wordt opgevoed door een oppas of maar één van de ouders, dan kan je óók zeggen dat de afwezige ouder een slechte ouder is, om maar een voorbeeld te noemen. Popkinderen worden vaak verwend zeg je, maar maken spullen en geld het gemis van je ouder(s) verwaarloosbaar?
Aandacht is de sleutel bij opvoeding, niet bezittingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heet je niet Movember met de M van moralist.
Ik bedoel te zeggeb, ben jij er zo eentje die luidkeels haar veroordeling uitspreekt hoe anderen hun kinderen opvoeden? Dan vrees ik het ergste voor jouw (toekomnstige) kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komop Antizever, is toch nergens voor nodig om zo tekeer te gaan? Er wordt teveel van de vraag afgeweken. Ik vroeg gewoon of deze personen de knop kunnen omzetten en vervolgens normale ouders kunnen zijn.
Het 2e gedeelte van je antwoord, daar zou best een kern van waarheid in kunnen zitten, maar voor de rest heb ik helemaal niets gevraagd over mishandeling en pedofilie.
Schoenmaker blijf bij je leest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan we persoonlijk worden?
Ik vrees het ergste voor jou, als je niet eens met een klein beetje commentaar om kan gaan.
Zal een zwaar leven zijn voor je.
Op toneel zijn ze natuurlijk heel anders. En de pers stookt het ook allemaal weer lekker op. Maar als je bijv Michael neemt. Die leek heel erg geschrift maar was een fanatastische vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk.
Hoe meer succes, hoe meer geld en met geld kan je veel doen: drugs kopen om je in de zevende hemel te wanen, enz...

Wat ook heel belangrijk is:
De meeste popartiesten zijn acteurs. Ze "doen" gestoord om op te vallen, maar buiten de tribune zijn ze "gewone" mensen. Zoals bijvoorbeeld Madonna. Laat je dus niet vangen!

Er is wel één uitzondering: een zekere Amy winehouse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens.
Om 'gestoord' te doen op het podium moet je om te beginnen al een beetje raar zijn, op zijn minst.
Creativiteit is iets voor de gekken.
Amy Winehouse is alcoholiste en drugsverslaafde, dat zie je terug op het podium.
Marylin Manson is drugsverslaafde en full time depressief, dat zie je terug in zijn muziek, clips en shows.
Creatievelingen hebben nu eenmaal een compleet ander wereldbeeld en dat zie je terug in hun gedrag, op het podium of niet. Het voorbeeld dat je noemt, Madonna, heeft imago specialisten achter haar staan en niet te vergeten een harem aan producers.
Zij is daarom geen goed voorbeeld, the queen of pop wordt voor een groot deel gevormd door mensen die je nooit ziet. Natuurlijk maakt iedereen het even wat extremer omdat dat aandacht met zich meeneemt.
Maar dat betekent niet dat ze om te beginnen compleet gezond in hun hoofd waren.