Hoe kun je makkelijk een liedje herkennen die je niet herkent zonder Shazam?

Ik ben al maanden opzoek naar een liedje dat ik heel graag wil weten hoe het heet.

Tips zijn welkom!

6 jaar geleden
in: Muziek
2.8K
Amadea
6 jaar geleden
Door Shazam en Soundhound wél te gebruiken.

Antwoorden (4)

Typ in Google een stuk tekst uit het liedje - waar niet al te veel voorkomende woorden in staan -, en combineer dat met de term lyrics. Als het een bekend nummer is en de tekst ervan op internet staat kan je 'm zo gemakkelijk terugvinden.
Amadea
6 jaar geleden
Dan moet je bellen met Dokter Pop (Gerard Ekdom) op de radio.
Je zingt of neuriet je liedje, en dan is de kans heel groot dat hij je kan vertellen wat het is.
6 jaar geleden
Siri werkt altijd beter dan de shazam app bij mij, maar het heeft waarschijnlijk niet meer nummers..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onthoud de songtekst en typ het in op youtube en je kan dan waarschijnlijk het liedje vinden dit werkt ook altijd bij mij.