Wat is de betekenis van de titel van het liedje 'The icicle melts?'

Vandaag is het precies 25 jaar geleden dat de peuter James Bulger in Engeland werd vermoord. Toevallig is ook in januari Dolores O'Riordan (The Cranberries) overleden. Dit deed me denken aan een liedje dat zij ooit geschreven heeft:

The Cranberries - The Icicle Melts
When
when will the icicle melt,
the icicle, icicle
And when
when will the picture show end
the picture show, the picture show
I should not have read the paper today
'Cause a child, child, child, child
he was taken away
taken away

There's a place for the baby that died
And there's time for the mother who cried
And she will hold him in her arm sometime
'Cause nine months is too long, too long, too long

How
how could you hurt a child,
could you hurt a child
Now
does this make you satisfied
satisfied, satisfied
I don't know what's happening to people today
When a child, child, child, child
he was taken away
taken away

There's a place for the baby that died
And there's time for the mother who cried
And she will hold him in her arm sometime
'Cause nine months is too long, too long, too long

There's a place for the baby that died
And there's time for the mother who cried
And you will hold him in your arms sometime
'Cause nine months is too long, too long, too long
-----------------------------------------------------------------------------------------
Maar nu is mijn vraag: waarom heet het liedje 'The icicle melts?' Dat betekent toch zoiets als 'de ijskappen smelten?'

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Antwoorden (1)

Google geeft niet 1,2,3 antwoord, maar dit schreef ik ooit voor een essay:
the icicle melts verwijst naar een ijspegel die langzaam smelt, drupt als het weer warmer word. je weet niet of de pegel in zijn geheel zich naar beneden zal storten of dat hij zachtjes kleiner word. Ik zou me als sfeer bij de song een donker en melancholische sfeer indenken, misschien kijk je wel naar de kou buiten, huiverend in een dikke trui, blaas je wolkjes en ben je verdrietig.

de herinnering aan het dragen van je kind is er een van een lange duur, en als de wereld zo wreed is om je kind weg te nemen voelt dat ongetwijfeld als een pegel die als een dolk naar beneden klieft. De wereld is op dat moment onwerkelijk, in uw genoemde verhaal word er de publiciteit gebruikt als een stukje hoop naar een oplossing, maar als slachtoffer begrijp je amper wat er gebeurt, behalve dat het pijn doet.
Je herinneringen blijven koud, maar ze worden wel steeds een beetje kleiner en de pijn druppelt langzaam weg, vergeten doe je het niet. Omgaan met leer je wel. Al zullen er altijd dagen zijn waarop je je afvraagt hoe de wereld en de mensen erin toch zo beroerd kunnen zijn.