wat is er zo kanp aan als je kunt rappen?

ik snap niet wat hetgeen is dat cardi b, of nicki minaj of eminem zo goed maakt in rappen.

Ik bedoel ik kan ook snel praten. zoveel mensen kunnen dat.

zijn het de teksten? ( ik heb weleens h=gehoord dat er ook rappers zijn die niet hun eigen teksten schrijven dus dat zou raar zijn )
is het het snelle rappen? want lang niet alle rap is snel
of is het de manier van uitspreken?

Zingen snap ik wel, daar moet je gewoon mee geboren worden, maar ik snap het niet van rappen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
2.2K
Reddie
6 jaar geleden
Wat er knap aan rappen is dat maar weinigen het kunnen.

Antwoorden (1)

Pak een raptekst, bekijk een filmpje van het origineel. Pak een microfoon en neem hetzelfde op.....
Luister het terug
Als je daarna nog overtuigd bent van je kunsten zet het dan op youtube en laat anderen hun mening erover vormen.
Je zal er snel achter komen dat het moeilijker is dan het lijkt (of je bent een van de relatief weinigen met raptalent).

Antwoord:
Flow, gevoel voor ritme, of juist het ritme even kunnen laten voor wat het is, dus niet constant op de beat invallen, articulatie, snelheid of juist de rust. En als je teksten schrijft, iets kunnen schrijven wat goed in het gehoor ligt en op een beat te plaatsen is.

Dit filmpje doet een aardige poging om in te laten zien hoe hip hop veranderd is in de tijd en hoe rappers steeds anders omgaan met beats en lyrics.
https://www.youtube.com/watch?v=QWveXdj6oZU

Toegevoegd na 1 uur:
Met dank aan o.a. Buurmannetje:
Er is onder de rappers een klein deel die iets zeer speciaals kan:
"Freestyle rappen". Je geeft die jongens een thema of een paar woorden en een beat en ze verzinnen ter plekke de teksten, terwijl ze aan het "spitten" zijn. Soms komen er dan nog coherente "verhalen" uit.

(in het filmpje hier krijgen ze vijf woorden, moeten daar wat van maken)
https://youtu.be/0pJRmtWNP1g?t=2m37s