waar kan ik de volledige songtekst van haboglabotribin vinden van bernard wright?

ik zoek en zoek maar ik de volledige songtekst niet vinden altijd maar een stukje er van de eerste 3 a 4 strofes. Weet iemand waar deze volledig staat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (2)

Deze link https://www.discogs.com/artist/64796-Bernard-Wright vermeldt dat het lied van Bernard Wright ´Haboglabotribin´ in meerdere versies uitgebracht is. (5 versions): Dat kan het antwoord op jouw vraag zijn, 7 of 12 min. 3 of 4 coupletten.

Singles & EPs
Haboglabotribin'
Arista GRP 1980
Haboglabotribin' / Spinnin' ‎(12") Arista ARIST 12 389 1980
Haboglabotribin' ‎(7", Single) Arista GRP GS 2514 1981
Haboglabotribin' ‎(7", Single, Promo) Arista GRP GS 2514 1981
Haboglabotrin' ‎(7", Single) Arista 103 654 1981
Haboglabotribin' ‎(12", Promo) Arista GRP GP-02 1981

------------------------------------------------------------------------------

Twee bronnen gevonden met onderstaande identieke songtekst:

Haboglabotribin
Bernard Wright
Letras by Renan (Tribes)

Have you been to Wonderland?
There's lots of toys and ice cream stands.
All the rides are fifty cents,
So take those ladies, all you gents.
Haven't had this much fun anywhere,
To go back home, I just don't care,
Me leave this place? No I don't dare!
Haboglabotribin'!

Tilt-a-Whirl and Wonder Wheel,
Are all those things that you can feel.
Take your time so you can stay,
Having laughs and fun all day.
If you like to feel speed,
The roller coaster is your need.
All other rides are chicken feed!
Haboglabotribin'!

Haboglabotribin' is an amusement park,
It's there for you from dawn to dark.
Lots of games that you can bid,
A nice clean place to take your kid.
Lights that sparkle all so bright,
I love to see them all at night.
My Wonderland is out of sight!
Haboglabotribin'!

Whoo! A-take a ride, take a ride! (Repeat)

Op onderstaande eerste link is Bernard Wright te beluisteren met dit prachtige lied en afgezien van herhaling van andere coupletten, zingt hij voor de laatste regel 'Whoo! .... (Repeat)' inderdaad een vierde couplet.
Oplossing kan zijn dat je iemand moet vinden die deze tekst eindeloos kan en wil beluisteren en het dan voor jou ook opschrijft.

Succes ermee!

http://gta-songs.wikia.com/wiki/File:Bernard_Wright_%22Haboglabotribin%22_12%22_Enhanced_Version
https://genius.com/Bernard-wright-haboglabotribin-lyrics
http://www.nitrolyrics.com/bernard-wright_haboglabotribin-lyrics.html

Toegevoegd na 4 minuten:
De volledige songtekst zingt Bernard Wright op de link:
http://gta-songs.wikia.com/wiki/File:Bernard_Wright_%22Haboglabotribin%22_12%22_Enhanced_Version
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Voor het idee heb maar even het laatste couplet beluisterd want is(was) idd nergens te vinden. 7" en 12" zijn overigens de diameters van een single en maxisingle (kan ook LP zijn).
https://nl.wikipedia.org/wiki/12-inch
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is geen gemakkelijk lied idd. Maar ik vond gewoon raar dat ik het nergens volledig kon vinden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh wat goed,Tomaat! Ik was te moe.
Lang gezocht, maar echt te moe om het zelf te doen. Raar trouwens dat het onvindbaar is en wat te denken van 5 versies! waarvan ik ook niets kon vinden. De 7" en 12" zijn dus geen minuten, oké, maar dit wijst dan toch nog steeds op lengte : 3 of 4 coupletten? of mis ik iets? Single en Promo zijn gecombineerd een single die als reclame (promo) uitkomt? weet jij dit?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5 geregistreerde versies. Discogs is ook een site die geheel door jan en alleman in elkaar gedraaid wordt. Als jij de Nederlandse uitgave hebt (als die uberhaupt bestaat) kan je die ook tot in alle detail invoeren. Of het op de lengte slaat weet ik niet, volgens de youtube link is de lange versie idd
"Bernard Wright: "Haboglabotribin" 12" Enhanced Version"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@anoukske Zeker, ik heb echt lang gezocht en ik vind het ook raar dat het niet volledig te achterhalen valt. Gelukkig ben je toch verder, je hebt de tekst i.i.g., al is deze niet foutloos! Advies: Zoek een Engelstalige, een native speaker en vraag deze hiernaar te kijken/luisteren. Dan kunnen ook de kleine foutjes, die wij er toch niet uit kunnen halen, verbeterd worden. Weet je, een vreemde taal slijt bij minder gebruik; een mens vergeet. Bovendien dit wordt gezongen en dat scheelt ook weer.
Hier http://lyrics.wikia.com/wiki/Bernard_Wright:Haboglabotribin%27
(heb het laatste couplet beluisterd en op de wikia toegevoegd.)

Have you been to Wonderland?
There's lots of toys and ice cream stands
All the rides are fifty cents
So take those ladies, all you gents
Haven't had this much fun anywhere
To go back home, I just don't care
Me leave this place? No I don't dare!
Haboglabotribin'!

Tilt-a-Whirl and Wonder Wheel
Are all those things that you can feel
Take your time so you can stay
Having laughs and fun all day
If you like to feel speed
The roller coaster is your need
All other rides are chicken feed!
Haboglabotribin'!

Haboglabotribin' is an amusement park
It's there for you from dawn to dark
Lots of games that you can bid
A nice clean place to take your kid
Lights that sparkle all so bright
I love to see them all at night
My Wonderland is out of sight!
Haboglabotribin'!

(Deze vind je dus nog nergens behalve hier en op de wikia)

Now the fun has just begun,
The time has come where we must run.
This energy I have inside,
Controlling feelings I can't hide.
With that I could make alone,
Can I use the telephone?
I'd like to have one of my own!
Haboglabotribin'!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dat laatste stukje is idd een stukje wat ik nergens kon vinden mss zelf dan maar aan de slag gaan haha heel erg bedankt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een ding Tomaat: With that I could make alone, moet zijn: WISH that I could make alone.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Plus voor het handwerk :P
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
WIth/wish kan het niet horen. Heb er wel a loan van gemaakt. Dat is iig al logischer.