Wat voor soort fluit is te horen in het nummer Wild Thing van The Troggs?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (2)

Volgens mij is dat een gewone blokfluit.

Toegevoegd na 23 minuten:
Heb het even opgezocht en het is een Ocarina

Toegevoegd na 51 minuten:
Bass – Pete Staples
Drums – Ronnie Bond
Guitar – Chris Britton
Ocarina – Reg Presley (tracks: A)
Vocals – Reg Presley
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bron graag @grasmaaier, dat is wel handig.
grasmaaier
6 jaar geleden
bron toegevoegd
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@grasmaaier Bedankt voor de moeite, maar er is niets te zien, behalve een Home pagina met zeer veel mogelijkheden, dus ik moet gaan zoeken...? http://www.smh.com.au/entertainment/the-mystery-behind-wild-thing--one-of-rocks-classic-songs-20151119-gl2v10.html Mijn link geeft meteen informatie, niks inschrijven, zoeken. Dit noem ik een goeie bron.
grasmaaier
6 jaar geleden
Je hoeft niet te gaan zoeken want dat heb ik al gedaan. Ik heb toevallig een account daar. Ik heb gewoon het singeltje op gezocht en de informatie overgenomen. En discogs is betrouwbaar als bron want het is de grootste en bekendste muziekdatabase.
Die link van jou is in het engels, dus ook niet echt goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het wezenlijke van een bron is dat deze de gezochte gegevens bevestigt. Als dat pas na aanmaken/inloggen account en daarna zoeken kan, is mijn antwoord nee. Dit is geen goede bron en al zeker niet klantvriendelijk voor de lezer. Duurt te lang. Not my kind of source. En ja, je hebt gelijk dit is alweer Engels ;;)) Dat jij al hebt gezocht zegt op zich niet alles, vandaar mijn vraag naar je bron. Het vermelden van een bron is voor de lezer, niet voor de schrijver.
Ergo ik moet het kunnen checken. Je hebt gelijk mijn bron is in het Engels, maar wel met onmiddellijke concrecte informatie.Tegenwoordig is dat dus beter, want direct is sneller, begrijp ik. Merci @grasmaaier!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vergeet nog te vermelden dat ik je bron dus niet kon checken. Wat heb je daar dan aan? is het dan nog een bron?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
...en voor de volledigheid: een ocarina is een aardewerken fluit met een speciale vorm.
grasmaaier
6 jaar geleden
Ok ok, jouw bron is beter. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar die website is. Onderaan het artikel zijn 2 reacties van mensen die zeggen dat er een aantal dingen niet kloppen.
Het is de 'ocarina''.
Dat is een speciaal blaasinstrument dat er niet direct als een fluit uitziet.
zie hier en luister; https://www.youtube.com/watch?v=Jayd7eYYUoU

Zie hier ook hoe the troggs het instrument bespelen tijdens het nummer;
https://www.youtube.com/watch?v=e6uXWcWtO7I

Toegevoegd na 7 minuten:
De zanger van de Troggs bespeelt het instrument ietsje anders dan de bovenste fluitiste. Zij houdt het naar beneden zodat het mondstuk duidelijk zichtbaar is. Bij de Troggszanger zie je het mondstuk pas als hij ermee stopt en uit zijn mond haalt..ongeveer bij 1.27.