Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie kent het programma synthesia en kan mij uitleggen hoe je er muziek op zet? of kan dat niet?

Ik probeer het programma synthesia te gebruiken bij het keyboard spelen. Het liefst wil ik liedjes leren die je nu vaal hoort. Maar op het programma staan liedjes die ik zelf niet zo leuk vind. Nou is mijn vraag of je er zelf ook muziek op kan zetten . Als dat zou kunnen hoe werkt dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet een midi bestand hebben, dat is een bestand waar in is aangegeven op welk moment, welk instrument, welke toon moet spelen. Daarom kan synthesia ook die balken laten zien. Met een mp3 of ander muziekbestand kan dit niet, want dat zijn gewone opnames. Er zijn wel progamma's die een mp3 of ander muziekbestand omzetten in midi, maar de prijzen daarvan lopen vaak hoog op tot 50 euro en naar mijn begrip werkt het niet geweldig... Maar als je een midibestand wil van bijv. Adelle ofzo typ je gewoon in op google adelle (...liedje...) midi.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetis heel simpel, je moet gewoon op google zoeken. Als je bijvoorbeeld het nummer 'hey jude' van de Beatles wil, typ je bij google in; Hey Jude MIDI file. Dan krijg jewat websites en dan kies je er een om te downloaden. Je moet dan allen nog het bestand openen met synthesia. Het makkelijkste is om gewoon bij download rechtermuisknop om je MIDI file te doen en dan openen met...

Hoop dat je vraag goed beantwoord is;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op vanbasco.com . Dat is een website waar je makkelijk naar midifiles kunt zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding