Hoe heet een liedje zonder zang?

(nummer normaal gesproken zang er in heeft) ik bedoel geen karaoke
ik dacht audio

Toegevoegd na 25 minuten:
en hoe heet het als in een nummer een soort rust komt dus je hebt bijvoorbeeld een opbouw dan komt de drop opgegeven moment komt er een soort rustig stukje hoe heet dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
29.3K

Antwoorden (3)

Dat is een instrumentaal nummer. Maar is het wel een lied met zangtekst, en zoek je een alternatief voor het Japanse karaoke, dan kan je het een orkestband of meezingversie noemen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Audio is de verzamelnaam voor alles waarbij alleen geluid te horen is.

Toegevoegd na 26 minuten:
De Italiaanse vakterm voor zo'n rustig tussenstukje is: intermezzo.
Amadea
7 jaar geleden
Dat ligt aan de karakter van het deuntje. Het kan een compositie zijn, een mars, een hyme etc. Zie bron.

Audio is alles wat met geluid te maken heeft, ook een lied met tekst valt onder audio
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nummer zonder zang: Instrumentaal.
Nummer met gesproken tekst i.p.v. zang: Recitatief.
Rustig stuk in muzieknummer: Intermezzo.