Hoeveel minuten pastte er op een single?

Dit naar aanleiding van de vraag over de langste single. Ik dacht dat de tijd op een gewone single toch wel redelijk beperkt was.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoel de ouderwetse 45 toeren single

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Hoi,

Ik heb hier singles liggen waar zeker 6 minuten op staat, het is afhankelijk hoe dicht de groef op elkaar geperst is. De maxi kon net zoveel op als een elpee, ongeveer 25 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tegenwoordig is dat gelimiteerd tot 74 minuten op de 45 toeren singels intdertijd was dat een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vier minuten. Maar toen kwam de 'Maxi-Single'. Daar paste maar liefst 12 minuten op.
AWM