Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik Pink Floyd gebruiken als achtergrondmuziek voor een BMX edit zonder problemen te krijgen met copyright?

Ik ben bezig met een BMX edit aan het maken (een video waarin ik mijn combo's laat zien). Als ik aan het BMXen ben, luister ik ALTIJD naar Pink Floyd, daarom wil ik heel graag Pink Floyd muziek als achtergrond van mijn edit. Kan ik dit zomaar doen met disclaimer? Bijvoorbeeld aan het einde van mijn video en in de beschrijving vermelden dat de muziek van Pink Floyd is, en niet van mij? Of kan dit alleen als de muziek veranderd is, bijvoorbeeld geremixed ofzo (citaatrecht?).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, mag niet, disclaimer zegt niks. Je zal de rechthebbende om toestemming moeten vragen, ook remixen mogen niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee.
Je kunt alleen maar muziek gebruiken waarvoor je de rechten hebt, OF die rechtenvrij is, en deze muziek is dat vrijwel zeker niet.
Het nadeel daarvan is dat je video uit de lucht gehaald kan worden, of gewoon in grote delen van de wereld geblokkeerd wordt / helemaal niet te zien is.

Muziek die je WEL mag gebruiken vind je (ondermeer) hier :
http://www.stockmusicsite.com/default.cfm/agent.109929?gclid=CjwKEAjw-Oy_BRDg4Iqok57a4kcSJADsuDK1SM0x_fnaVeY34F7IK7mHUH-wjW_qi0oatC_GpGJcWRoCNKTw_wcB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
plus

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding