Is Thriller nog steeds de duurste en meest besproken videoclip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke link barcelonaman: de tien duurste videoclips allertijden: http://www.skynet.be/entertainment-nl/dossier?folderid=3018&articleindex=0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks Maar

Het beste antwoord

Thiller staat niet eens in het lijstje, indd scream gevolgd door "die another day" van madonna.

1 Michael Jackson & Janet Jackson "Scream" $7,000,000

2 Madonna "Die Another Day" $6,100,000

3 Madonna "Express Yourself" $5,000,000

4 Madonna "Bedtime Story" $5,000,000+

5 Guns N’ Roses "Estranged" $4,000,000

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_music_videos

http://www.goeievraag.nl/vraag/duurste-videoclip-geschiedenis.46929

Toegevoegd na 2 minuten:
de verwarring is trouwens omdat thiller het album wel het best verkochte album is allertijden

"Volgens het Guinness Book of Records is het album meer dan 204 miljoen keer verkocht, dit betekent dat het album commercieel gezien het succesvolste album is aller tijden"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thriller_(album)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens deze link is Scream van Michael en Janet Jackson de duurste videoclip. Er werd zo'n 4,8 miljoen euro in geinvesteerd. De clip is volledig in het wit-zwart gefilmd en steekt nokvol speciale effecten. Michael Jackson en z'n zus zitten opgesloten in een ruimteschip in de clip.

Dat Thriller de meest besproken videoclip allertijden is durf ik niet te zeggen. Maar zeker wel een van de. Het was de eerste artiest die zoveel investeerde in het maken van een 'korte film' als videoclip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, "Scream" $7,000,000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thriller?
Waar heb je het (nog) over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest besproken video van dit moment moet toch wel de 9 minuten video-clip "Telephone" van Lady GaGa en Beyoncé zijn. Inmiddels ruim 36 miljoen keer bekeken op YouTube!