Waarom zingt de band Nanook in Groenlands?

De leden van de band Nanook zien er niet uit als Inuit, maar zingen toch in het Groenlands. Is dit zomaar of spreken ze Groenlands als moedertaal (wat raar zou zijn omdat ze er niet als Inuit uit zien).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
Erna55
7 jaar geleden
Ik vind het niet raar dat inwoners van Groenland in het Groenlands zingen.
tinus1969
7 jaar geleden
Als ze (ondanks hun niet-Inuit uiterlijk) toch 'Groenlands' spreken thuis aan de keukentafel, is het ook niet zo gek dat ze in het Groenlands zingen. De vraag is dan, waarom ze 'Groenlands' spreken. Waarschijnlijk overgenomen van de Inuit, zeker logisch als ze ook Inuit bloed hebben (uit gemengde huwelijken komen).

Antwoorden (1)

De band komt uit Groenland, dan is het niet vreemd dat ze in het Groenlands zingen.

Niet alle inwoners van Groenland zien eruit als Inuït.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is waar, maar die spreken dan normaal toch geen Groenlands?
Antoni
7 jaar geleden
Waarom niet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat het Europeanen zijn, die spreken normaal Deens
Erna55
7 jaar geleden
Lucy1234, heb je de antwoorden en reacties op je eerdere vraag over taal op Groenland gelezen ?
tinus1969
7 jaar geleden
@Lucy1234, waarom denk je dat Europese groenlanders per definitie Deens spreken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vanwaar zouden ze het Groenlands spreken? Dat is de taal die Inuit spreken, niet Europeanen. En de meeste immigranten zijn Deens, dus ik denk dat die Deens praten.
Erna55
7 jaar geleden
Lees nog eens de antwoorden en reacties op je vorige Groenlandvraag.
Waarom negeer je die uitleg ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar staat er toch ook dat ze Deens spreken? En mochten ze Groenlands spreken, vanwaar hebben ze het dan?
Erna55
7 jaar geleden
Uit reactie op je vorige vraag :
Het Groenlands is de officiële hoofdtaal, daaruit volgt dat er op alle scholen in het Groenlands wordt onderwezen. De Deense bevolking beheerst dus het Groenlands. Wat de Denen onderling spreken is een andere zaak.
Voor de ongeveer 6000 Denen geldt dat het Deens hun tweede taal is.
Antoni
7 jaar geleden
Dank je, @Erna55.