: waarom hebben mensen andere muziek smaken??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
AWM
13 jaar geleden
Ik heb geen andere muzieksmaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij weer niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anders dan wat/wie?

Antwoorden (9)

Omdat geen mens hetzelfde is.

Zo kun je nog wel 1000 vragen verzinnen. Waarom lust het ene mens wel paprikachips en de ander niet? Waarom vindt het ene mens rood een mooie kleur, en het andere blauw?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft voornamelijk te maken met hoe je bent opgegroeid en met wie je om gaat. Iedereen wordt beïnvloed door anderen. Het meest wordt je beïnvloed door mensen uit je dichtstbijzijnde omgeving, dus je vrienden en je gezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm, ik val met mijn muzieksmaak volstrekt buiten de boot van welk familielid of vriend dan ook... ik hoorde rock op de radio, werd verliefd en liet alle klassieke muziek en country ver achter me... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm okey, ik ging meer uit van algemene informatie, jij bent een uitzondering :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het wel helemaal met je eens, misschien wou roadrunner zich daarmee juist gewoon afzetten tegen zijn of haar familie, dus dan heeft het nog steeds met opgroeing te maken. Mijn vrienden hebben bij mij de meeste invloedt op mijn smaak, al wil ik altijd wel een beetje anders zijn. ik luister ook wel naar ouwe rock van m'n vader, is ook chil, maar het blijft toch van je vader...
verder wil je je met muziek onderscheiden, dus wil je onderscheiden en laten zien wie je bent. Je wilt je onder jongeren vaak niet te kijk zetten met klasieke muziek maar juist met popmuziek bijvoorbeeld. Maar dat hangt ook maar weer net af van met wie je optrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx voor je bemoedigende ondersteuning XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaa, ik denk ook dat ik me nog steeds afzet hahaha. Everlastig Puberty. Laten we het er maar gewoon op houden dat ik de uitzondering ben die de regel bevestigd... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-D en zo is het!
Omdat niet iedereen gelijk is...zo speelt achtergrond,opvoeding en cultuur mee.
de een houd van zijn moeder, de ander van zijn vader en weer een ander van beiden evenveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opvoeding speelt een balngrijke rol. als je thuis een eclectisch aanbod hebt genoten help dat enorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afwezigheid van aanbod werkt soms ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook
Om dezelfde reden, dat mensen van verschillende literatuur houden...Sommigen lezen het liefste detectives, anderen bestsellers, terwijl weer anderen de literatuur induiken, of reisbeschrijvingen, of boeken waar je veel uit leert, of graag gedichten lezen.

Het raakt een bepaalde snaar in je, en daar wil je méér van horen.
Als je het hoort, en het doet je niets, of je vindt het echt lelijk, dan luister je er niet meer naar.
Maar als je een bepaald genre muziek erg mooi vindt, ga je meer muziek in die richting proberen te vinden en te luisteren.
Jouw eigen persoonlijke ontdekkingsreis....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen verschillen van smaak is maar goed ook toch
het heeft te maken met internefactoren en externe factoren dus van binnen en van buiten dus de buurt hoe je zelf bent en de mensen waarmee je omgaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig zijn mensen verschillend... en dus is wat ze mooi, lekker of fijn vinden ook verschillend. Op alle gebieden... dat maakt dat iedereen aan bod komt, en niet alleen een klein uitgelezen 'perfect' groepje... Het zorgt voor variatie en voor de mogelijkheid om een persoonlijke smaak te onbtwikkelen... Stel je eens voor dat er maar een soort muziek was... dan wa muziek toch veel minder interessant? Ook voor de bedenkers ervan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat we anderen behoeftes hebben.de één heeft behoefte aan tragische muziek,de ander aan relaxende muziek,energie gevende muziek enz.voor welke style we dan kiezen is afhankelijk,van wat er aan keus is in je omgeving.de één neemt de meest gangbare smaak over,de ander gaat op zoek en laat zich verassen door allerlei vreemde stylen.zo hebben sommigen een hele brede smaak,en anderen houden maar van 1 of 2 stylen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk mens is anders.
En ook elk mens houd van andere muziek.
Het zou een beetje te gek worden als iedereen van dezelfde muziek houd.
Dan hoeven alle andere artiesten in de muziek niets meer te maken omdat niemand dan op die muziek zit te wachten.

Gelukkig maar dat iedereen van andere muziek houd, dan hoor je af en toe nog eens verschillend geluid!